Bastırılmış her şeye

 Ophelia yazmış

Bir ay önce acelem olduğu için bindiğim tıklım tıklım otobüste tacize uğradım. Ne yazık ki bunu yapan hayvan oğlu hayvan tahminimce benim gibi bir üniversite öğrencisiydi. Farkettiğim anda o adi herifi orada öldürmek istedim, üstelik o kadar kalabalık otobüste onu linç ettirmeyi de çok iyi bilirdim ancak bunlar asla kökten çözümler olamıyor.

Bir kağıt parçasına bakıp cinsel tatminini sağlayan bir toplumda yaşarken, kızların ve erkeklerin küçük yaştan itibaren bilinçaltlarına cinsellikle ilgili bir dolu saçmalık, hurafe ve korku salınmışken sokaklarda, toplu taşıma araçlarında kalabalık yerlerde ne kadar rahat bulunabileceğiz veya bulunabiliyoruz.

Bu tür olaylara tanık olup, yaşadıktan sonra aklıma gelen ve bu iğrenç mahlukatlara sormak istediğim tek bir soru oluyor “O şeyi yaparken, bir gün sizin de kardeşinizin, sevgilinizin veya eşinizin, annenizin başına gelebileceği ihtimalini hiç düşündünüz mü?

28 kez oylanmis, 5 uzerinden 4.11 28 kez oylanmis, 5 uzerinden 4.11 28 kez oylanmis, 5 uzerinden 4.11 28 kez oylanmis, 5 uzerinden 4.11 28 kez oylanmis, 5 uzerinden 4.11 Loading ... Loading ...
Etiketler: , , , ,


30 Nisan, Pazartesi , 2007

Öneri: (Sponsor)

33 Yorum yapılmış

  1.  
    anafikir

    Pazartesi, Nisan 30th, 2007:

    Bu toplumun neden Haydar Dümen’lere bu kadar aç olduğunun kanıtı ya da bir örneği sanırım bu başınızdan geçen olay. Çok yazık gerçekten. Geçmiş olsun.

  2. Pazartesi, Nisan 30th, 2007:

    Böyle bir toplumda yaşıyoruz, çok yazık gerçekten.

  3.  
    Deniz

    Salı, Mayıs 1st, 2007:

    Şerefiyle oynamak lazım böyle insanların sen orda sesini çıkaracaktın ki link edeceklerdi onu oracıkta .

  4.  
    santana

    Salı, Mayıs 1st, 2007:

    oracıkta dersini vermek lazım böylelerine.

  5. -1
     
    isimsiz

    Salı, Mayıs 1st, 2007:

    bu sorunların çözümü aslında çok kolay tabii ki insanlara çocukluktan beri iyi bir ahlak aşılamak. peki bu nasıl olacak? o da çok basit din ile. eğer biz küçük çocuklara beyni yıkanıyor bilmem ne gibi saçmalıklarla dinlerini öğretmezsek, öss de yıllarca dereceye girmiş öğrenciler çıkaran imam-hatip liselerinin önünü kapatırsak, geçmişini hiçe sayıp askerimize neden mehmetçik dendiğini unutursak, nereden geldiğini ve nereye gideceğini bilmeyen ölümden sonraki hayat hakkında hiçbir fikri olmayan bir nesil yetiştirirsek böyle şeyler olur. olmaması da tuhaf olur! gerçekler de acıdır!

  6.  
    santana

    Salı, Mayıs 1st, 2007:

    insanlara iyi bir ahlak aşılamak olayına katılıyorum, fakat bunu dine dayandırmamak lazım. Dinimiz bunların hepsini yasaklamıştır, zaten bunun kabul edilebilir bir yanıda yoktur.O kişinin birazcık mantıklı düşünebilmesi lazım sadece. Hanım efendininde söylediği gibi ya bu benim çevremdeki insanların başına gelirse diye düşünmesi lazım.

  7.  
    isimsiz

    Çarşamba, Mayıs 2nd, 2007:

    tamam konuyu belki biraz basite indirgiyorum gibi gözükebilir ama şöyle bir gerçek var içinde Allah korkusu olmayan bir insan pek çok kötülüğü diğerlerine yapabilir. zaten dinler insanların sosyal hayatlarını ve kişisel yaşamlarını düzene sokmaları için vardır. hanım efendinin olayına gelirsek kendisi tepkisiz kalmakla büyük bir yanlış yapmış bu tip kişiler ancak cezalandırılarak yola getirilir otobüste bir yaygara koparsaydı akabinde karakola başvursaydı şu anda hem içi rahatlamış olacaktı hemde ahlak olarak çökmüş bir insan belki de yaptıklarından pişman olup yola gelecekti artı suç işleyen kişim de cezasız kalmayacaktı. şimdi bu insan başka bir gün başka bir kişiye aynı muameleyi yine yapacaktır. bunu da gözardı etmek lazım yapılan suça tepkisiz kalmamak lazım!

  8.  
    Aqualung

    Çarşamba, Mayıs 2nd, 2007:

    Arkadaşlar yazım hakkında kendinizce haklı yorumlar yazıyorsunuz teşekkür ederim ama ahlak değerleri zaten çoktan çökmüş bir insanı dövsen de bağırıp çağırsan da kendi ruh sağlığını bozmaktan başka birşey olmaz.tepkimi göstermediğim konusunda da orada olmadığınız için kesin yorumlar yapmamanızı öneririm.elbette suçlar cezasız kalmamalıdır ancak caydırıcı etkisi olmadığı sürece her ceze zaman kaybıdır.
    isimsiz adlı arkadasın olayı dini açıdan ele almasını son derece ilgisiz bulduğumu söylemeliyim. bunun inanıp inanmamakla veya çok iyi bir din eğitimi almakla değil iyi ve karakter sahibi bir insan olmakla ilgili olduğunu düşünüyorum.
    bu tür toplumsal olayları yorumlayıp çözüm yolları aramadan önce Nietzsche’nin “Ahlakın Soykütüğü Üzerine” isimli yapıtını okumanızı öneririm.

  9.  
    anafikir

    Çarşamba, Mayıs 2nd, 2007:

    Aynen katılıyorum Aqualung

  10.  
    galapagosluiguana

    Perşembe, Mayıs 3rd, 2007:

    aqualung keşke en azından bir tepkini gösterseydin hiç olmazsa daha fazla başka insanlarıda rahatsız etmezdi.ahlaki değerlerin bittiği bir toplumda yaşıyoruz ve ne yazık ki bu değerleri geri döndürmenin ne kadar zor olduğuda bir gerçek.en azından ben kendi adıma kendi çocuklarımı iyi birer insan ve vatandaş olarak yetiştirmeye çalışıyorum.

  11.  
    Aqualung

    Cuma, Mayıs 4th, 2007:

    galapagosluiguana
    tepkimi gösterdim “en azından bir tepki gösterseydin” gibi gereksiz yorumlar yapılacağına hiç yorum yapılmasın daha iyi. gösterdiğim tepkinin derecesi ne olursa olsun içim rahat olmayacaktı şimdi olduğu gibi, çünkü o adam hala bir yerlerde nefes alıp veriyor. yaşamadan ahkam kesmek eminim çok kolaydır…

  12. Pazar, Mayıs 6th, 2007:

    aslında yazının sonuna eklediğin şu cümle bu olayların çözümü konusunda biraz fikir veriyor..

    ““O şeyi yaparken, bir gün sizin de kardeşinizin, sevgilinizin veya eşinizin, annenizin başına gelebileceği ihtimalini hiç düşündünüz mü?“”

    insanlarımızda aile kavramı artık değerini yitiriyor bunun birçok sebebi sayılabilir ama çözümü konusunda bişeyler yapılmazsa ve bu şekilde devam etmesine izin verilirse korkarım ki bu tür -hatta daha kötü- olayları yaşamaya devam edeceğiz..

  13.  
    hamlet

    Cumartesi, Mayıs 19th, 2007:

    bu yazının “mastürbasyon” etiketiyle de etiketlenmiş olması, beni, anlatılan hikayenin ciddiyeti konusunda şüpheye düşürüyor..! otobüsteki bi taciz vakasının şeklini şemalini düşünmeye çalışıyorum da “mastürbasyon” la ne kadar alakalı olabileceğini kesitiremiyorum! mastürbasyon etiketinde böyle kötü bi anının yer alması isteği, olayın etkisinin epeyce azaldığını gösteriyor bence..

    acaba uydurma bi hikayeyi mi biz yaşanmış bi olay gibi okuduk?

  14. Cumartesi, Mayıs 19th, 2007:

    […] seslenmış | | 19 Mayıs, Cumartesi , 2007 Hamlet adlı arkadaşın “Bastırılmış her şeye” başlıklı yazıya yaptığı yorum ile bir konuda açıklama yapmak zorunda olduğumuzu […]

  15.  
    anafikir

    Cumartesi, Mayıs 19th, 2007:

    “Masturbasyon” etiketi ile ilgili projenin blogunda bir açıklama yaptım (Bkz: Yazı denetimi ve etiket yönetimi).

    Verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı tekrar buradan da özür dilerim.

  16.  
    Aqualung

    Pazar, Mayıs 20th, 2007:

    Yazının “mastürbasyon” etiketiyle etiketlenmiş olması benim imkan sınırlarım dahilinde değildir hepinizin bildiği gibi.Ancak “hamlet” adlı arkadaşa şunu söylemek isterim hangi ülkede yaşadığını unutma, güpegündüz Bakırköy gibi merkezi bir yerin en işlek caddesinden kaçırılıp tecavüze uğrayan bayanın medyaya yansıyan haberlerini unuttuk mu? Acı olduğu kadar gerçek olan bu deneyimlere kulağımızı ve gözlerimizi kapatmak,”uydurma” olduğuna dair suçlamalarda bulunmak ne kadar insancıl bir tavırdır buna siz karar verin. Temennim, böyle olayların gerçekten yaşandığının bilincine varabilmek için sizin de başınızdan geçmek zorunda olmamasıdır. Herkese iyi ve sağlıklı günler dilerim.

  17.  
    istisna

    Pazar, Mayıs 20th, 2007:

    Bende din eğitiminin şart oluduğuna katılıyorum.
    Peki soruyorum sizlere; bir insanı iyi bir karakter sahibi kim yapabilir?Her an yanılabilen bir mahlukat mı?Yoksa eşsiz bir varlık mı?

  18.  
    hamlet

    Pazar, Mayıs 20th, 2007:

    Özür dilerim.

    Ben o etiketin tamamen yazarın kendi fikri olduğunu düşünerek yorum yazmıştım ve hani sırf yazı daha fazla kategoride görünsün diye yazarın alakasız ama sık ziyaret edilecek bi kategoriye bu yazıyı dahil etmek istemesini de biraz “pazarlama” gibi görerek; böyle düşünen birinin bu denli trajik bi anı konusunda samimi olamayacağı düşüncesine kapılmıştım. Bu yanılgımın sebebi sadece ve sadece o etiketti yoksa nihayetinde burada yazarlara çamur atmak gibi bi niyetim yoktu.

    Sitenin işleyişiyle ilgili bi şeyler okumuş olsam da etiketlerin de yöneticilerin onayından geçtiğini bugün malum açıklamayla öğrenmiş oldum.

    Değindiğim gibi, o yorum o etiket ile alakalıydı ve elbette bu kötü olay konusundaki fikrim sizinkinden farklı olamaz. Bunun rezalet bi durum olduğuna ben de katılıyorum. Daha önceki yorum için tekrar özür diliyorum, site yönetimi de gerekli açıklamayı ve özrü ifade ettiğine göre sanırım sorun kalmamış oluyor.

  19. Pazar, Mayıs 20th, 2007:

    Anlayışınız için teşekkürler.

  20.  
    fatih dayan

    Salı, Mayıs 22nd, 2007:

    Yazı 30 nisanda yazılmış, aradan neredeyse 1 ay geçmiş, burada yorum yapmak biraz zor; konu bi kaç yere sapmış. Aqualung arkadaşım, sana şöyle yapsaydın şöyle etseydin, diyeceğim; orada o hödüğün ölmesini sağlasaydın keşke. Ne iyilik adına, ne din adına, ne de ceza adına. Tamamen egonun tatmin olması için o amerikan askeri karakterli p.. oğlu p.. i orada öldürtmeliydin. Onun aldığı her darbe senin içindeki kini hafifletirdi. Sonuçta hepimiz kötüyüz.

  21.  
    Ozirr

    Çarşamba, Mayıs 23rd, 2007:

    Bu yazıyı yazmak ve yazarken tekrardan yaşamak cidden cok zor bir durum… Cesaretini kutluyorum, fakat aynı kutlamayı büyük bir cesaretle o pisliği yapan tecavuzcu için demem, anlatılcak bir şey yok ,eski tip sistemler uygulanmalı bu mahlukat için…

  22. +1
     
    zehra

    Perşembe, Haziran 21st, 2007:

    isimsiz adlı arkadaşa katılıyorum elbette din eğitimi şart ama bunun yanı sıra aile terbiyesininde çok önemli rolü olduğunu söylemeden geçemeyecem yaşanılan olay çok iğrenç tabikide cezasız kalmamalı suç ama kız ne yapsın belliki iyi niyetli biri ona en büyük cezayı vermiş bence vicdanıyla kalmıştır inşallah başbaşa gerçi bu insanda vicdan unsuru ne derece vardır o da tartışılır…şunu untmayalım ilk değil bu olay sonda olmayacak

  23.  
    muhbay

    Salı, Temmuz 10th, 2007:

    Ahlak kurallarının deforme olduğu bir toplumda ceza sistemininde,adalet anlayışınında düzgün çalışacağından şüphe duyanlardanım.
    Öyle bir durum ki bu yaşanan,taciz edeni linç ettirsen bağnaz ve ilkel bir varlık olursun,tutuklattırıp dava açsan,hırsızlar,banka soyup-sömürenler,çalıp-çırpanlar,kazalara sebebiyet verenler ne ceza alıyor ki ahlaksızların cezalandırılmasını bekleyesin.

    Birşeyler yapmak lazım,ama ne?

  24.  
    mskalimero

    Çarşamba, Temmuz 11th, 2007:

    olay din değl..allah sevgsi, korkusuda değl…asl yanlş bu bence ..Allah korkusunu değl , sevgsini vereblsek gerçktn ve çok ta basklamask doğadn geleni toplumsl kurallrla bunlar olmaz herhalde..
    bunu yapann üniverste öğrencsi olma ihtimali daha da çıldrttı beni, biz üniverstede okurken (yne şimdiki gbi ankaradaym o zamnlar) böyle 1 pisliğin başmıza geleblcğni hissettğimz an otobüsn arkalrnda (genelde arkada olurdu ünv öğrencleri) üniv öğrencsi erkk arar onun yanına gder onu siper alrdk eskden (içimzden de Allh sendn razı olsun derdk binlerce kere)..
    şimdi inanamyrm yahu, inanamyrm..
    dilerm Allahtan onnda en yaknına yaprlr, hatta mümknse kendsne yapsnlar, PİSLK, ÖKÜZ…

  25.  
    sevil yüksel

    Perşembe, Temmuz 12th, 2007:

    Sevgili Aqualung öncelikle başına gelen olay konusunda seninle birlikte üzüldüm, benzerlerini de yaşadım. Tacizin dünyanın her yerinde mevcut olduğunu söyleyebilrim sana. Örn: çocuk pornosu vs.ler. Bunun nedeni konusuna gelince artık herkesin ötekileştiği bir dünyada yaşıyoruz; güçsüzler her türlü sömürü ve istismara açık; kimse kimseyi önemsemiyor en azından bir psikolog gözüyle bunu söyleyebilirim. Burada kadın ların daha dikkatli olması gerekiyor. Kal sağlıcakla…

  26.  
    4BlooD

    Perşembe, Temmuz 12th, 2007:

    Daha dün bi adet ayı altunizade de bi bayan arkadaşımızın üzerine yürüdü. sanırım kız ona yüz vermedi diye sinirlenmiş. kıza ben millet vekiliyim seni döverim burda diye bağırıyordu. işin ilginç tarafı olaya dışarıdan müdahele eden sadece 1 kişi vardı o da adamı sakinleştirmeye çalışıyodu. ben de yanımda kız arkadasımla birlikte kızın yanına gittik ve olaya müdahele ettik. o dakikaya kadar astığım astık kestiğim kestik tripli şerefsiz bi anda süt dökmüş kediye döndü. neyse bu durumlarda benim şalterler atıyo. laf atılmasına, tacize sesini cıkarmayan, bana dokunmayan yılan bin yaşasın diye düşünen insanlar bence tacizde bulunan insanlar kadar aşağılıktır.

  27.  
    mskalimero

    Perşembe, Temmuz 12th, 2007:

    Elinize kolunuza sağlk 4blood, Eceye selamlr..

  28.  
    4BlooD

    Perşembe, Temmuz 12th, 2007:

    ve aleykum selam :)

  29.  
    ceselo

    Cuma, Temmuz 13th, 2007:

    ben tepki gosterseydim,bi etkisi olmazdi olayina kesinlikle katilmiyorum.bence cok buyuk bir etkisi olurdu.tabiki tepki gostermedin diye seni suclamiyorum,cunku cok zor bir durum.bu olayin bence okumus olmakla ya da bir kagit parcasina bakip cinsel tatminini saglayan bir toplumda yasiyor olmamiz pek bir ilgisi yok.cunku her turlu cinsel tatmini yasayabilen toplumlarda da taciz olayi var.bu daha cok ahlak ve aile yapisila ilgili.ahlak bence de yalnizca din ile saglanabilir.cunku dinin kurallari nettir,degismez.otekiler ise degiskendir.bi toplumda evlenmeden iliskiye girmek dogal karsilanirken,diger bir toplumda ise bu tam tersi sekilde olabilir.yani bi toplmda ahlaksizlik sayilirkendiger bir toplumda sayilmaya bilir.ayrica empati kurmaktan filan da bahsetmissin ama bu olayi yapan kisi,bu olayin kendi annesine ya da kz kardesine yapilmasindan uzuntu duymaya bilir.yani bu da tam cozum degildir.ancak kisi yaptiginin hesabini er ya da gec Allah’a verecegii bilirse,icinde Allah korkusu varsa bunu yapmaz.

  30.  
    asena75

    Cuma, Temmuz 13th, 2007:

    Bir bayanin, kimligi bir Nickin arkasinda sakli bile olsa, böyle bir seyi ifade edebiliyor olmasi, olayin yalan ihtimalini cürütüyor.

    Ben konunun temelinde ne Dini ne de Ahlak ölcülerini görebiliyorum.

    Bu bizim halkimizin cinsellige bakis acisindaki eksiklikten kaynaklaniyor.

    Toplumumuzda cinsellik hala Tabu olmaktan cikamiyor. Babalar ogullari ile annlere kizlari ile konuyu paylasmiyor, tartismiyor.

    Yapilan sey, neden ve sonuclari aciklanmadan yasaklamak, yapilani ayiplamak, genci kücük düsürücü hakaretlerle caydirici etkiler yaratmak.
    Bir Insanda cinsel dürtüler 13-14 yasindan itibaren basliyor. Eskiden is kolaymis 14-15 yasinda oglanlar, 12-13 yasinda kizlar… evlendiriver gitsin.

    Ama günümüzde bu dürtüleri hisseden, bu konuda yeterince aydinlatilmayan ve hatta ayiplanan ve kücük düsürülen genc bocalamaya basliyor. SONUC: Tacizciler, tecavüz suclulari, ve cinsellik adina yapilabilecek her türlü sucun sahipleri ve de bunlardan önemlisi bu suclularin kurbanlari ortaya cikiyor.

  31.  
    ceselo

    Cumartesi, Temmuz 14th, 2007:

    iyi de,acaba neden cinselligi dorugunda yasayan ulkelerde de taciz ve tecavuz vakalari oluyor.evli erkekler de taciz benzeri davranislarda bulunuyor.sonucta onlar evli,senin gorusune gore cinsellige doymus olmalari lazim.

  32.  
    asena75

    Pazartesi, Temmuz 16th, 2007:

    Ceselo, cinsel aclik ta en büyük problemlerimizden biri ama benim burada ifade etmek istedigim sey, cinsel aclik degil.

    Benim burada ifade etmek istedigim sey, ignore ve cehalet.

    Ama burada istenen hic bir sekilde bir babanin, cilingir sofrasini kurarak ogluyla, kadinlar üzerine gelistirmis oldugu abuk sabuk fikirleri paylasmasi da degil.

    Annelerimiz de bu konuya farkli yaklasmiyorlar. Ya nefrettir kizlarina erkekler üzerine anlattiklari, ya da dozu kacmis bir namus anlayisini empoze etmektir.

    Sen saniyor musun ki evli olan her erkek ya da kadin cinsellige doymustur ve bu tip davranislara ihtiyac duymaz.

    Kusura bakma ama o zaman sana bu konuda cok Naifsin derim.

    Cünkü az ya da cok aileden aldigi. empoze edilmis fikirlerle, önyargiyla karsi cinse yaklasiyoruz.

    Biz kadinlar bir de cinselligi, erkegin basarisi ile birlestiriyor ve basarisiz erkegi bu yolla cezalandiriyoruz.

    Evli ama karisindan yüz görmeyen bir adamin, karisina karsi yürütmesi gereken iktidar savasi, kadinlara, cocuklara, mesai arkadaslarina, sekreterine filan filan.. yöneliyor.

    Burada en iyi aile terbiyesini almis bir insanin bile icinde tasidigi yoz bir yan vardir. Bu yozlugu kontrol altinda tutamayanlar da tacizle, tecavüzle bunu su yüzüne vuruyor.

    Cehalet Avrupanin da, Amerikanin da kisacasi dünyadaki tüm ülkelerin basetmeye calistigi bir kavram. Ve sanma ki Avrupada yetismis ve gömlek degistirir gibi kadin degistiren, bir yataktan ötekine sicrayan adamin hic cinsel sorunu yok. Su davranisi bile onun ne kadar dengesiz ve tutarsiz oldugunu gösteriyor.

  33.  
    ExcalibuR

    Pazartesi, Temmuz 16th, 2007:

    Valla bence arkadaş o an içine dolan öfkeyi burada satırlara dökmeyi yeğlemiş. Aslında yapılacak şey, o şerefsizin orada cezasını verip, konuyu kapatmak olmalıydı.

    Eskiden şeriat hükümleri varken kimse çalmaya cesaret edemiyormuş. Niçin? Çünkü çalanın elini kesiyolarmış. Bu korku kişiyi suçtan alıkoymaya yetiyormuş.

    Aslında bizim toplumumuza hafiften bir şeriat şart mıdır ne? O adi herifin cezası oracıkta linç edilerek verilmiş olsaydı eminim bu yolun yolcusu olan diğer aşşalık mahlukatta bi kez daha düşünüp korkuylada olsa adam olma yoluna giderlerdi. Ama memleketimizde hem toplumsal değerler hem ahlak anlayışı çökmüşken bir de bunların üzerine suçlunun ceza almaması gibi bir adalet sistemi yerleştirilince ortalık kapkaççıdan, teröristten, tecavüzcüden geçilmez oldu.

    Yüzlerce kez hırsızlıktan sabıka alıp, tekrar aramızda dolaşanları her gün görüp dururken, ben artık adalet sistemine olan inancımı yitirmiş bir vaziyetteyim.

    Yapanın yanına kar kalan bu sistemin bir şekilde düzelmesi gereklidir. Bu da adaletin veremediği cezanın halk eliyle verilmesi gereklidir mantığını hakim kılar bende.

    Şimdi kimse çıkıpta bana şeriatçi muamelesi yapmasın. Madem bu adalet sistemi ceza veremiyor, bıraksınlar halk versin. Tecavüzcüyse, linç edilsin. Hırsızsa kafası gözü patlatılsın, teröristse oracıkta gebertilsin. Yoksa bu toplumun düzelmesini beklemesin hiç kimse.

    Eğitimle falan düzelir diyecek arkadaşlara da şimdiden söyleyeyim. Bu eğitim sistemiyle hiçbir şey düzelmez..

    Saygılarımla.

Bastırılmış her şeye başlıklı yazıya gelen yorumları takip et veya bu yazı hakkında bahsedenleri gör.

Yorum yap




Senin yorumundan sonraki yorumlar E-postana gelsin mi?


 
Ne çok severiz seni Wordpress