Kurtlar Vadisi artık neyi anlatıyor?

 cilekbahcesi yazmış

Anlamıyorum, bu Kutlar Vadisi dizisi niye yayınlanıyor ki? Ama ilk yayınlananı seyrettim, daha sonra sinamadakini de. Hatta sinemadan çıktığımda tam bir Amerika düşmanı oldum. Hani kazara orda bir Amerikalı görsem, bir çuvalda ben geçireceğim, o derece.

Şimdiki bölümleri de seyrediyordum fakat son birkaç bölümü izlemedim ve takip etmiyorum artık. Bana bir Türkiye gerçeğinden çok, tamamen mafyalığa özenti gibi gelmeye başladı.

Evet, bir vatanseverlik duygusuyla başlamış olabilir belki ama şu anda bu konuyla alakası yok kalmadı bence.

Yani o arabalar, emrinde bir sürü adam, kanun dışı yapılan bir sürü iş… Evet, bu ülkede parası olan, bir grup Türkiye’nin zengini bu ülkenin yönetiminde tamamen söz sahibi ama bunu bilmek için bu tarz bir diziyi seyretmek gerekmiyor ki.

Neydi o ilk yayınlanan dizideki Çakır’ın ölümünden sonraki Türkiye’nin traji-komik hali. Yok gazetede başsağlığı mesajları, mevlüt okutmalar… Biz bu kadar aptal mıyız hakkaten, bir dizide oynayan karakteri gerçek hayata empoze edebilyoruz.

Ağlanacak halimize gülmekten başka bir şey değil doğrusu. Hatta bir grup erkek bunun müptalası olmuş durumda. Diziyi seyrederken kendilerini Polat’ın yerine koyup, resmen egolarını tatmin ediyorlar. Hatta öyleleri var ki, saat Polat’ı beş geçiyor durumundalar.

İnanın abartmıyorum. Ben kesinlikle inanmıyorum bu dizinin bir Türkiye gerçeğini anlattığını. Ha evet anlatıyorsa da Türkiye geçekten bir mafya ve çetelerin kol gezdiği ve bu tarz kişilerin yönetimde söz sahibi oldukları bir ülke olmuş.

İlla ki amaç gerçekleri öğrenmekse, arşatırma yapsınlar. Bu konular üzerine yazılmış bir sürü kitap var. Niye bunlar okunmuyor. O yazarlar boşuna mı araştırmacı olmuş, boşuna mı vakit harcıyorlar?

Denebilir belki işte yazanlar da yanlı. Sanki diziler öyle değil mi? Çünkü seyretmek daha kolay. Ayrıca “Bu insanlar kitap okursa (mafyalığa özenen, bunları kendi çapında uygulayanlar için söylüyorum) entel olurlar“. Ee bu da racona tersdir öyle değil mi!?

20 kez oylanmis, 5 uzerinden 2.8 20 kez oylanmis, 5 uzerinden 2.8 20 kez oylanmis, 5 uzerinden 2.8 20 kez oylanmis, 5 uzerinden 2.8 20 kez oylanmis, 5 uzerinden 2.8 Loading ... Loading ...
Etiketler: , , , , , , , , , ,


6 Haziran, Çarşamba , 2007

Öneri: (Sponsor)

30 Yorum yapılmış

  1. +0
     
    Sinan

    Çarşamba, Haziran 6th, 2007:

    Hiç izlemedim daha doğrusu taş çatlasa 1 bölüm oda 10 dk dır.İzlemeyide hiç sanmıyorum…

  2. -1
     
    lolllipop

    Çarşamba, Haziran 6th, 2007:

    ben en fazla 1 bölününe dayanabilmiştim ondan sonra izlememe kararı aldım.İzlenmesine karşıyım.

  3. +1
     
    istisna

    Çarşamba, Haziran 6th, 2007:

    Dizinin bir hayranı olarak fazla abarttığını düşünüyorum.En azından saçma sapan büyü ve gençlik dizilerinden daha kalitelidir.
    Sevgilerle…

  4. +0
     
    Sinan

    Çarşamba, Haziran 6th, 2007:

    5 yaşındaki çocuğun elinde oyuncak silahla ben Polatım diye sokakta oynamasına ben şahidim.Bu tamamen kötü bir örnek.. Silah, yaralama ve öldürme gibi filmlerin gece geç saatlere konulmasını lazım bence.Ayrıca 15 yaşından küçüklere izletilmemeli.

    Bu arada yeni yayınlanan bu Kurtlar Vadisinde hani öldürme ve silah olmayacaktı? Eskisinden daha betermiş söylenilenlere göre.

  5. -1
     
    KesikParmak

    Çarşamba, Haziran 6th, 2007:

    Pana Film adlı şirketin cebini doldurma macerasını anlatıyor kısaca…

    Helal olsun yine de adamlara.Türk milletini çok iyi tanıyorlar!

  6. +1
     
    fatih dayan

    Çarşamba, Haziran 6th, 2007:

    Ben Türkiye’ yi çözdüm. Herşey kastırma. Biri komiklik yapıyor sonra herkes komik, her taraf cem yılmaz, biri aşk meşk diyor herkes mecnun leyla, biri agresifliğini gizleyemiyor herkes başlıyor saldırmaya, biri diziden bahsediyor herkes diziden bahsediyor, herşey kastırma zorla. Gündem insanlarıyla dolu. Kimse dünün gündemini bilmiyor. Kimse neyi neden yaptığını bilmiyor. O kadar sığ insanlarla dolu ki bir delik açıldığında herkes oraya sızıyor. Diziler de öyle, ne istediğini bilmeyen halka orijinal birşey verdiğinde hemen prim yapıyorsun. Sonra arkandan taklitleri akıyor. Taklitlerini ve rakiplerini ezmek için de açtığın deliği abartmak zorundasındır. Demek istediğim Kurtlar Vadisini sevmem ama orijinal bir dizi. Taklit değil. Taklitlerinden farkı açabilmek için ve koltuğunu kaptırmamak için abarttıkça abartıyor. Yarın birgün kurtlar vadisinden fırlama veletler tarafından vurulursak artık o da teknik hatadır.

  7. +2
     
    Cercantes

    Perşembe, Haziran 7th, 2007:

    Hepimiz Görevimiz tehlike, A takımı, McGyver ve Karaşimşek gibi dizilerle büyümedik mi ve de bu dizilerle, Amerika dünyayı yıllarca psikolojik baskı altına almadı mı? Sam Amca “İşte bizim gücümüz budur, ayağınızı denk alın, haddinizi bilin” durumlarına düşürmedi mi? Biz yapınca mafya dizisi oluyormuş, hiç alakası yok. Bizim ki de Psikolojik savaştan başka birşey değil. Neden Hollywood sineması yıllardır Çağ kapayıp, çağ açan İstanbul’un fethini çekmedi. Bir düşünün hele! Bu diziye mafya dizisi diyenleri kınıyorum:(

  8. +1
     
    muharrem

    Cuma, Haziran 8th, 2007:

    arkadaslar izlemeyenler izlemesin sizi zorlayan yok keyfiniz bilir acıkca türkiyenin gerçekleri anlatılıyor sizin ülkeden haberiniz yok adresisim var isteyen konuşsun heryerdeim eger bu kadar konuşacagınıza icraat yapsaydınız sizin gibi düşünenlerin sonunu ben biliorum sizde bilin bundan sonra

  9. +1
     
    istisna

    Cuma, Haziran 8th, 2007:

    Cercantes ve muharrem!e katılmaktan başka diyecek bir sözüm yok…

  10. -1
     
    KesikParmak

    Cumartesi, Haziran 9th, 2007:

    Şehit haberlerinin sokak tabelalarından takip edildiği şu günlerde Türkiye gerçeklerini dizilerden takip etmek ne derece doğrudur orası tartışılır.Hadi onu da geçtim şimdi Türkiye gerçeklerine merak salanlar yıllardır nerelerdeydi?Bu ülkenin gerçeklerini anlatmak için illa eline silah almak gerekir?Yıllarca bu işi kalemiyle yapmış olanlara haksızlıktır!Sığ düşünmenin bir göstergesidir!

  11. +2
     
    ExcalibuR

    Cumartesi, Haziran 9th, 2007:

    Cercantes ve muharrem!e katılırken aynı zamanda onlara katılmış olan istisna yada katılmış oluyom zannımca.
    Yaw hakketen beğenmeyen izlemez arkadaş.Mesela ben sıla,beyaz gelincik,selena,şöhret,kader vs.gibi daha adını bilmediğim bir sürü arıza,sihirli,değnekli aptal ve gerzek dizileri izlemiyorum ama hiç biri hakkında yorumda yapmıyorum.ekranları tezek tarlasına döndüren bir sürü maho dizileri var,aşiretmiş bilmemneymiş onları anlatan saçmalıklar var.biz onları izlesek aşiret reisliğinemi soyunacaz?bumudur.kimse vadimize dil uzatmasın arkadaş.istemeyen izlemez o kadar.ayrıca,dizinin yurdum gerçekleriyle ilgisi yok diyenlerede biraz gerçeklerle yüzleşmelerini tavsiye ediyorum.saygılar.

  12. +1
     
    Cercantes

    Cumartesi, Haziran 9th, 2007:

    Yapma arkadaşım, asıl sığ düşünen sensin. “Türkiye gerçeklerine merak salanlar yıllardır nerelerdeydi” diyorsun. Bu vurdumduymazlığın nedeni senin “eli kalem tutan” dediğin kesimin ta kendisidir.

  13. -1
     
    Sinan

    Cumartesi, Haziran 9th, 2007:

    Kendim fikrim budur ki : Kurtlar Vadisi gereksiz bir dizi toplumda şiddeti artırıcı bir etkisi var halbuki onun yerine süper babalarlar oynasa :P

    Lost Digiturkde değilde Yerel tv lerimizde oynasa toplum dahada yükselebileceğine inanıyorum

  14. +1
     
    Mehmet

    Pazar, Haziran 10th, 2007:

    izlemeden yorum yapan arkadaşları kınıyorum .
    diğer tepkilerinizde haklısınız bence bunun tek çaresi dizi saatini 00 dan sonraya alıp 14-15 yaşındaki çocukların seyretmesi önlenmelidir. geri kalan yştki adamlar bir diziden etkilenip ona göre haraket edecek karakterdeyse işte onun çaresi yok. Ama dizinin topluma bişeyler hatırlatmaı çok iyi. çünkü bizim milletimize hatırlatma yapılmazsa hemen unutur.

  15. +2
     
    Ayşegül

    Pazartesi, Haziran 11th, 2007:

    Ben filmini izlemiştim,dizinin düzenli izleyicisi değilim ama yayınlanmasına da karşı değilim.Küçük çocukların izleyip etkilenmesine aileleri engel olabilir.Hem Kurtlar vadisini yayından kaldırdık,izlenmesine engel olduk diyelim.Bu kimseye bir şey kazandırmaz ki.Kötü örnek olan sürüyle amerikan filmi var veya başka diziler hangi birini engelleyebiliriz?’Gerçek’ hayattaki kurtlar vadisini nasıl engelleyebiliriz?
    Tutturmuşuz bir kurtlar vadisi herkeste aynı muhabbet başka konu yok başka eleştirecek dizi kalmadı sanki mesela ben de sihir saçmalığıyla dolu dizileri beğenmiyorum,izlemiyorum ama izleyen, beğenen var.K. Vadisini de onaylamayan izlemesin

  16. +1
     
    arslan

    Salı, Haziran 12th, 2007:

    Eskiden çok gerçekciydiler,abartı bile yok denecek kadar azdı,Kitaplarda okuduğum,gerçek hayatta şahit olduğum olayları irdeliyordu.iyide yapıyorlardı.Ama artık kimseye hayrı olmayan sadece kese doldurmak amaçlı bölümler çekildiği ayan beyan ortada olan bir yapımdan başka bir şey değil benim gözümde.Ülke gençliğine kötü örnek olan,polatı,mematiyi abilerinden daha çok seven,sayan,takım elbiseli küçük polatçıkların yetiştiğini görüyorum.Televizyon denen muhteşem cihaz ile milletlerin,zihinlerin köleleştirildiğini görüyorum.Sonumuz hayır olur inşallah

  17. +0
     
    DoDo

    Çarşamba, Haziran 13th, 2007:

    Bu dizi ilk çıktığında herkes hastası falan oldu, ben bir bölümünü bile izlemedim, izleyemedim. O zamandan beridir de tv de benim için perşenmbe gecesi bir şey izleyememek anlamına geliyor. Ve kabak tadı vermesinin sebeplerinden biri olarakta artık limitine ulaştığını düşündüğüm “ağa” dizilerinin aynı zamanda birer mafya dizisi olmasıdır, bu diziler insanları lüks hayatlara özendirmekten başka bir işe yaramıyor. Aynı zamanda da paranın herşey olduğunu da insanlara benimsetmeye çalışıyorlar.

  18. +0
     
    mskalimero

    Salı, Haziran 26th, 2007:

    dizilere karşı sabr eşğm çok düşk ama ben dizi seyretmmekten değl herhangi bir şeyn yada kişnn vs FANATİĞİ OLMAKTN bahsedcm..Evet hayt kısa herks nasl mutlu olyrsa öyle yaşasn vs ama sürünn arasna karşmk hç tarzm değl…

  19. +2
     
    4BlooD

    Salı, Haziran 26th, 2007:

    :) Canım ülkem insanları, vurun yerli malını yerden yere. Yorumları okudum da genel itibarı ile izlemeyen arkadaşlar diziye muhalefet etmişler. Dizideki çoğu katliam sahneleri dünyanın en büyük klasiklerinden birisi olan The Godfather dan alıntı . Dizinin geç saate alınmasına şunu diyebilirim ki, alınsın ben geç de olsa seyrederim. Zaten ceviz kabuğu nu olsun, genç bakış ı olsun erken mi seyrediyorum ki? Bilmeyen insanların asılsız muhalefetleri sonucu ülkede kaliteli işler yapılamıyor. Rambo tek başına Vietnam savaşını kazanırken iyi Polat 2 adam vurunca pislik. Bu görüşten dolayı Dünya yı Kurtaran Adam ın arkasından bilim kurgu film çekemedik zaten. Aynen dayanaksız eleştirilere devam edin lütfen. Kimse çekim tekniklerinden bahsetmez zaten bu dizide,kimse verilen siyasi mesajları anlamaz zaten bu dizide. Şunu unutmayın ki bu ülke de terör karşıtı olan bir dizi gösterimden kaldırıldı, hem de 2. bölümü yayınlanmadan. Ayrıca 5 yaşında çocuk ben de Hrant Dink im diye gezdiği vakit bazı çıkar çevreleri de o çocuğu ayakta alkışlamadı mı??

  20. -1
     
    asena75

    Çarşamba, Temmuz 25th, 2007:

    konuya katilmayi cok isterdim ama maalesef bu kurtlar vadisini hic seyretmedim.

    Yalniz bu konuda TRT Int`te cok rastladigim bir seyi elestirerek katilmak istiyorum.

    Bildiginiz gibi su aralar gündüz yayinlanan programlar gece tekrarlanarak, kaciranlarin izlemesi saglaniyor.

    Ama sorarim size hangi ana sinifi cocugu gündüz izleyemedigi SUSAM SOKAGIni gecenin bir yarisi izleme sansina sahip?

  21. +1
     
    ExcalibuR

    Perşembe, Temmuz 26th, 2007:

    Hiç izlemedim ama karşıyım diyenler acaba hangi mantıkla karşılar bi anlasak.İzlemediğiniz ve fikir sahibi olmadığınız kulaktan dolma bilgilerle doldurulduğunuz bir dizi hakkında nasıl linç girişiminde bulunabiliyorsunuz hayret.Gerçekten izleyipte beğenmeyenlere sözüm yok ama ben hiç izlemedim ama karşıyım muhabbetine tuhaf bakıyorum.İzlemediğiniz bir dizi için fikir yürütmek hiç yemediğiniz bir yemek yüzünden zehirlenmek gibi bişey olsa gerek:):)

  22.  
    4BlooD

    Perşembe, Temmuz 26th, 2007:

    bizim millet rüzgar işte :) durup durup eser :D

  23. +1
     
    GuRBeT-KuSu

    Pazar, Temmuz 29th, 2007:

    Ben ExcalibuR’a bir yönde çok katılıyorum. Herkes gerçekleri anlatan dizilerden bıkıp yayının yasaklanmasını istiyor ama öyle sihirle cadıymış bilmem neymiş, aşiret töreymiş neydi o Yaralı Yürek miydi neydi, ilk bölümünü izledim dedim bu tamamen saçma. Hatta ŞanlıUrfa’da setlerini bastılar bizim yöremizi kötü gösteriyorsunuz sanki biz kızları hep öldürüyor muyuz diye.. falan filan işte..

    Politika’yi anlamayan ve gerçekleri görmek istemeyen kişiler için bu tur diziler daha hoş ve güzel görünür, ama herkesin kendi seçimidir bu.

    Ben Kurtlar Vadisi’ni 2003 yılında yayına girdiğinde izlememiştim çünki o zamanlar Türk Televizyon kanallarımız yoktu almamıştık. Sonra ben İnternet’te okumaya görmeye başladım, dizi bittikten sonra KV-Irak çıktı. Ben ilk onu izledim, baktım çok güzel ve bir şeyler anlatıyor, dizinin tüm bölümlerini buldum yükledim DVD yaptım izledim.

    Gerçekten dikkatli izleyip konuyu ve anlatılanları anlayabilene çok sey anlatıyor.

    Neyse kafa agrısı yaptıysam özür dilerim.

    Yine de böyle güzel bir dizinin hakkında böyle yorumlar yapılmasını sindiremedim.

  24. -1
     
    mskalimero

    Pazar, Temmuz 29th, 2007:

    Yayınlansın efendim yayınlansın. Sanatta sınırlandrma olmaz. Sanatın kendisi özgürdür zaten. Ancak ne olursa olsun o sizin hayatınızı yönlendiriyor ve şekillendiriyorsa, işte bu hastalık göstergesidir.

    Sene 1300, Kurtlar Vadisi dizisi yıkamakta milletimin beynlerini, ben de öğretmenlerden oluşan 1 tiyatro topluluğu ile oyun hazırlayacağım, adil olsun diye ortak prova gün ve saati belirliyoruz. Sanrım Perşembe idi. O gün o saate koydurmadı erkek arkadaşlar provayı, kattiyetlee :)

    “Haydaa, provaları dizilere göre mi ayarlıycam arkadaşlar, o zaman çarşamba da olmaz, Avrupa Yakası var, 40 yılda 1 gülüyoruz mu diyim ben de?”
    demiştim ama sonuç yenilgi tabi.

    Canlarım ağzımdan girip burnumdan çıkarak beni kandırdılar tabi.

    Sanata gönül vermiş herkse selam olsun.

  25. +1
     
    jaslin

    Pazar, Temmuz 29th, 2007:

    Amerikalılar yapınca hayran oluyoruz. Neden böyle kompleksliyiz acaba? Diziden alınabilecek mesajlar vardı. Bazı oyunlar bizden gizleniyor.
    Bence dizi güzeldi. Aşiret geleneklerini öğrenmeyi istemediğim için bazı dizileri hiç izlemiyorum ve misyonlarını da zararlı görüyorum Azcık da onları eleştirsenize. Ya da bizi iyice sihirlere, büyülere gark eden dizileri.

  26. -1
     
    reddark

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    Bana kalırsa bu diziyi yerip yerden yere vuranda,onu alıp baş tacı edenler de bizleriz…
    Eskiden böyleydi şimdiyse şöyle gibi düşünceler çok yanlış…
    Bir türk dizisinde kafa kesildiğini ve rol olsada(!) can çekişmesini gösterdiklerini hiç hatırlamam.
    Biz bu dizinin + olan kısımları neler - olan kısımları neler önce bunları görmek lazım…
    + olan kısım sadece bu tür dizi ve filmlere meraklı olanların hoş zaman geçirmesi.
    -olan kısım (ta en başından beri);çocukların ve gençlerin zihinsel gelişimini bozmak.
    Bana göre bu bir dizi “sadece bir dizi”.
    Türkiyenin gerçeklerini yansıtmak isteyen adam gibi belgeselini yapar duyurusunu yapar anlatır.Şimdi duyar gibi oldum,”ya engelleniliyorsa?”.
    Doğrudur,eğer doğrular varsa engellenilmeye mahkumdur,öyle yada böyle.
    Örnek verecek olursak”Kurtlar Vadisi”.
    “cilekbahcesi”nin yazısına bir yorum da ben katayım;ya gerçekten engellemeler varsa ve bu dizide de senaryo bozularak engellendiyse?

  27. Perşembe, Nisan 24th, 2008:

    konuya cok gec katildigimin farkindayim. zaten konuyla ilgili bir sey de yazmayi düsünmüyorum. saddece SiNAN arkadasa sunu sormak istiyorum, günlerdir beynimi kemiren bir sey var ve bu benim uymami engelliyor. düsünüyorum düsünüyorum bir türlü anlayamadim. “izlemeyi sanmiyorum” ne demek?

  28. +1
     
    TÜRKİYE GERÇEĞİ

    Pazar, Nisan 27th, 2008:

    Türkiyede ne kadar olay oldu ne kadar kişi öldürüldü 12 eylül döneminde ne kadar ayaklanma çıktı haberin warmı diziyi izlememişsin izlemeyi sanmıyorum diyorsun izlemeyi sanmadığın dizi hakkında nasıl yazı yazıyorsun gerçek Türkiye’de birçok insan bu gerçekleri açığa çıkarmak için öldü..yada çıkarına dokunanlar tarafından öldürüldü yada diğer anlamda katledildi…AMA SEN BİR DAHA YAZI YAZARKEN ÖNCE YAZDIĞIN YAZININ KONUSUNU İYİ BİR ARAŞTIR KARDEŞİM…ARAŞTIR Kİ ELEŞTİRİLERE MARUZ KALMA….

  29.  
    Riyakar Olmayın

    Çarşamba, Temmuz 30th, 2008:

    Kim dizinin hepsini izledi arkadaşın biri diyor ki kalemle ya bugüne kadar elinde kalemle başa gelenler neler yaptı Türkiyeyi Borç batağına sokmaktan başka ne yaptılar Kalem Diyorsun kalemini düzgün sallayan kim geldi başa hiç kimse Siz Şimdi Kalkmış diziyi eleştiriyorsunuz Neden çünkü Türkiye gerçeklerinden bahsettiği için biriniz diyo ki neden bugüne kadar gitmediniz Soruyorm sana Sen Ne Yaptın bugüne kadar ülken İçin Neleri Feda Ettin Bu ülke için canını feda etmiş kaç tane adını bilmediğin Adam war hiç düşündün mü Yada Sen Kalem Senn Elinde olsaydı napardın Birkaç Milyon YTL uğruna Kaçtane Kağıt imzalardın bu ülke üstüne Kaç Kişiyi Öldürürdün Koltuk Sevdasına… Şimdi Kalkmış Alayınız Tek bir Dizi üstüne Yoğunlaşmışsınız Çocuk Özenmez Özendirilir Ailesinden Ne Gördüyse Naslı Eğitim Aldıysa Ona Göre davranır.. Çocuklar neden sokaklareda aileleri yüzünden sefalet masabaşında oynanan oyunlar yüzünden Şimdi Yazdıklarınıza Birdaha Bakın Diziyi Biraz daha çözmeye çalışın olayları yorumlayın ondan sonra yorum yapma hakkına kavuşun…

  30.  
    omar44

    Salı, Eylül 9th, 2008:

    ya gerçekten bu vatanın sahipsiz olmadıgını anlatıyo ve bu gerçeklerle yüzleşmekten korkanlarda kınıyorum sevmiyorum izlemiyom diye mileti yok milet gerçeyi biliyo kendilerini kandırmaya çalışıyo lan bunlar sizin kirlilerinizi ortaya çıkarıyo ben size sadece diyomki bu vatan 30 kupona alınmadı sahipsiz deyil millete vatan sevgisi aşılamak için illde k.v izleyinde bu vatan üzerinde oyun çevirenlerin sonunu görün

Kurtlar Vadisi artık neyi anlatıyor? başlıklı yazıya gelen yorumları takip et veya bu yazı hakkında bahsedenleri gör.

Yorum yap




Senin yorumundan sonraki yorumlar E-postana gelsin mi?


 
Ne çok severiz seni Wordpress