Eğer biri bana laf atarsa…

 asena75 yazmış

Lollipop yazmıştı. Neden erkekler sevgili olunca değişiyorlar diye. O zaman aklıma geldi, burada anlatmadan duramayacağım bir şey.

Annem çok güzelmiş gençliğinde. Babamsa genç ve toy. Annem 16, babamsa 18 yaşındaymış.

Günlerden bir gün, annemle babam yolda giderlerken adamın birisi anneme laf atmış. Bunu kendine yediremeyen babam adamla kavga etmiş.

Sonuç nasıldır bilemem ama babam benim hatırladığım kadarıyla Cemal Kamacı gibi görünmüyordu.

Şaka bir yana, annem kenarda durup beklemek yerine, yürümüş ve eve gitmiş. Kavga eden babamı ve adamı orada bırakarak.

Bir iki gün sonra sakinleşen babamı karşısına alan annem ona şunları söylemiş;

“Eğer biri bana bakarsa ya da laf atarsa sen bana bak. Eğer ben de ona bakıyorsam kavgan boşuna, yok eğer benim ona ilgim yoksa kavgan yine boşuna”

O günden sonra anneme yine bakanlar oldu. Ama babam anneme baktı ve içi rahat olduğu için yolumuza gittik.

33 yılın sonunda babamı kaybetmemizle biten bir evliliğin hikayesini okudunuz.

Bir kadın isterse erkeğini rezil de eder vezir de. Bizi ikincisine zorlamayın. Bırakın sizi Vezir edelim, rezil değil.

10 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.9 10 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.9 10 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.9 10 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.9 10 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.9 Loading ... Loading ...
Etiketler: , , , , , , , , , ,


31 Temmuz, Salı , 2007

Öneri: (Sponsor)

19 Yorum yapılmış

  1.  
    rezilvezir

    Salı, Temmuz 31st, 2007:

    zaten kıskanclık olayını hiç anlamamışımdır tamam seven herkez kıskanır ama önce yanındaki insana güvenmen gerekli annen söylediğin kadar güzel bir okadarda akıllı bir kadınmış. evet haklısın kadınlar insanı rezilde eder vezirde ben artık vezir olmak istiyorum (rezilvezir)

  2.  
    bastet84

    Salı, Temmuz 31st, 2007:

    Benim babam hala yaşıyor ama bu kadar erdemli olamadı hiçbir zaman.Onu böyle iyi anabildiğin için şanslısın ben yaşamasına rağmen iyi anamıyorum.Benim annem de onu vezir etmek için çok uğraştı ama içinde rezillik varsa ne yaparsan yap düzelmiyor:(

  3.  
    sempatik_ufaklik

    Salı, Temmuz 31st, 2007:

    evet gerçekten seven kadın vezir ama sevgisi yalan olan kadın ise rezil ediyor.

    bastet seni anlayabiliyorum fakat üzülme umarım sen eşini vezir edersin ;) ve bir insanın içinde olan bişey hemen yok edilmez bunun için zaman, sabır ve doğru yollu anlatım gerekir diye düşünüyorum

  4.  
    ceselo

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    aslinda bu bence guven meselesiyle ilgili degil.cunku ayni sey canli olmayan seyle icin de yapiliyor.mesela kisi kendince kutsal saydigi,kskanmadigi cansiz varliklar icin de kavga edebilir.bence olay kutsallikta.eger bir sey senin icin kutsalsa sanirim olay bir laf atma dahi olsa kisi kendini tutaayabilir.

  5.  
    cilekbahcesi

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Merhaba Asena75 annen gerçekten akıllı eminim ki bi o kadar da güzelmiştir.O kadar güzel anlatmışsın ki valla döndüm birdaha okudum.Baban için üzüldüm ama böyle güzel bir aileye sahip olduğun için de çok şanslısın.
    Bastet seni çok iyi anlıyorum fakat neticede baban ama sen iyi-doğru ayrımını çok iyi görebilmişsindir muhakkak ki sen en azından babanın yaptığı yanlışları yapmazsın.

  6.  
    asena75

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Selam,

    bir kac gündür hayli yogundum. Hadi anlata bakacak zamanim bile yoktu.

    Yazdiklariniz icin tesekkürler. Bastet sana söyleyebilecegim sey “bir musibet bin nasihatten evladir” Kötüyü görmüssün, iyi olma yolunda sana ondan güzel örnek olamaz. Ama yine de babandir. ve yazdiklarim seni kiriyorsa özür dilerim.

    Rezilvezir, sana da vezir olma yolunda basarilar diler, iyi bir es ve yuvaya sahip olmani temenni ederim.

    Cilekbahcesi ben babam icin üzülmedim. Evet toymus ve kiskancmis ama sonunda dogru yolu bulmasinda belkide attigi bir kac yumruk disinda aldigi bir kac yara da yararli olmus. Önemli olan dogruyu bulabilmek bu ugurda yapilan her yanlis size bir kazanc getiriyorsa ne mutlu.

  7.  
    Sinan

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    “Eğer biri bana bakarsa ya da laf atarsa sen bana bak. Eğer ben de ona bakıyorsam kavgan boşuna, yok eğer benim ona ilgim yoksa kavgan yine boşuna”

    Nede güzel bir söz öyle…

  8.  
    bastet84

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    Teşekkürler arkadaşlar desteğiniz için.Tam tersine asenacım çok güzel yazmımşsın yazdıkların beni kırmıyorum ama kıskandım seni babanı iyi hatırlayabiliyorsun. çilek bahçesi ve ufaklık kesinlikle ben onun yaptığı yanlışları yapmadım ve yapmıyorum ve inşallah da sonsuza dek yapmayacağım. hepinize mutlu bir ömür diliyorum.

  9.  
    asena75

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    sagolun arkadaslar insallah sizler daha iyi sler, daha iyi anne ve baba olmanin mutlulugunu ve gururunu yasarsiniz.

    Ve evlatlariniza arkanizdan benim hatiralarim gibi hatiralar birakirsiniz.

  10.  
    ceselo

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    asena ben hala babanin yaptiginin yanlis bir sey olmadigini dusunuyorum.cunku kadin ve erkek bir co konuda farli oldugu gibi gurur konusunda da farklidir.oyle bir durumda insanin o sozleri guruna yedirebilmesi oldukca zor bir seydir.sanirim bunu bir bayan olarak anlamaniz oldukca zor

  11.  
    asena75

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    sevgili ceselo,

    1956 yilinda olan bir olayla babami yargilamak bana düsmez.
    ayrica bu tavri her erkek sergiledigine göre neden babam sergilemesin? o da söz konusu ettigim sey degil.

    Kiskanmamak ta sadece adi bizde sakli hayvana mahsus oldugu icin, babamin ya da her erkegin ya da kadinin dogasinda var.

    Ama bir erkek ya da kadin yanindaki güvenmelidir.

    ha, bir de su laf var “ben sana güveniyorum ama topluma degil”
    Toplumla olan anlasmazliginda yanindaki insana dünyayi cehennem etmek te dogru bir tavir mi? buna herkes kendi karar versin.
    ben bunu anlatmak istemistim.

  12.  
    ceselo

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    ben zaten guven meselesine bir sey demedim.demek istedigim baban annene cok guveniyor olsa bile oyle bir durumda kavga etmesi normal.o tepki guvenle alakali degil.erkeksi bir his diyebiliriz belki.yani oyle bir durumda kavga cikaran erkek,esine guvensizlikle suclanamaz

  13.  
    Cevval Portakal

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    burda verilen öğüt konuda izlenebilecek en mantıklı yolu göstermekte ama düşündüğümüz zaman biz insanların yaptığı birçok şey bu mantık yolunu izlememekte, hisler var, duygular var, içgüdüler var.

    mesela bir bayan yanındaki erkeğin çoğunlukla fizik ve karakter bakımından güçlü olmasını ister, o kalın pazulara, bakla bakla karın kaslarına özlem bu yüzdendir esasında. mantıklı mı? değil. ee erkekte yanındaki bayanı koruyup kollamaktan bambaşka bir haz duyar düşündümü buda mantıklı değil. neden böyle bir uğraş içine girsinki neticede hepimiz basit insanlarız.
    konu olan durumda, yanında hemcinsi bulunan bayana laf atan erkeğin aslında demek istediği, bak ben/biz senin yanındaki adamdan daha güçlüyüz onu hiçe sayıp sana her pisliği yapabiliriz(ego tatmini). bu durumda yanındaki bayanı koruyup kollaması gerektiğini düşünen erkek bireyde, gücünü hissettirebilmek için doğal olarak bu iddiada bulunan insana, sen kimi hiçe sayıyosun lan, senin ananı avradını…. diyerek ruhsal ve fiziksel tahribat vererek gücünü ispatlama yolunu seçer. he şimdi eğer erkek birey gücünü ispatlayıp düşmanının çenesine çenesine şiddet uygulayıp onu yaptığına pişman etmiş ise, bayan ne kadar itiraz ederse etsin, ister istemez bir memnuniyet duyması kaçınılmazdır kanımca.

  14.  
    Cevval Portakal

    Perşembe, Ağustos 9th, 2007:

    anlatmak istediğim her insan dişisi yazı başlığında geçen “biri bana laf atarsa” cümlesinin sonuna “sevgilim ağzını burnunu kırar” eklemekten haz duyacaktır.

  15.  
    asena75

    Perşembe, Ağustos 16th, 2007:

    bence bu yanlis. sizlere ilerde anlatmayi düsündügüm bir hikayeyi buraya kisaca alayim. anneme yalnizken de takilanlar olmus. bunlardan biri de annemden güzel bir dayak yemis. öyle ki annemin son ters tokadi boynuna gelen adam, annemin parmagindaki elmas yüzük yüzünden ciddi bir de yara aliyor.

    bence eger bir kadin kendisine takilani birilerine sikayet ediyorsa buna ya zayiflik ya da tabirin kusuruna bakmayin ama “müsteri kizistirmak” denir.
    ve akli basinda kocasina sadik onun ve ailesinin gelecegini düsünen hic bir kadin kocasini bu sekilde kiskirtmaz.

  16.  
    elvenwolf

    Çarşamba, Eylül 26th, 2007:

    kadın la dişi birbirinden farklıdır derlerdi annen bunu kafamda kalacağı şekilde göstermiş. doğru , insanın içinde kıskanç bir yan vardır ama ondan önce benim çekincem acaba beraber olduğum kişi ne istiyor, kavga etmelimiyimdir. annen belkide bir erkeğe yaşatılabilecek en güzel anlardan birisini yaşatmış, beraberlikleri için ikisinide tebrik ederim.

  17.  
    Semih

    Çarşamba, Eylül 26th, 2007:

    Yazinin ozu oalrak kadin erkegi vezir de eder rezil de sozune katilmakla kalmiyorum ve cok dogru buluyorum. Tecrubeyle sabit zaten bu. Bunun yaninda herkesin bir hayata bakis acisi var. Ornegin ben de bu durumda kimseyle gidip kavga etgmem cunku bos bulurum. Yine de tavirlarimla ve bakisimla bakan kisiyi rahatsiz oldugumu gosteririm. Zaten anlamiyorsa insanca bir davranis gostermedigi icin ugrasmaya degmez. Ama anliyorsa utanir da basini cevirir. Fakat bunun yanimdaki kisiye guvenmekle ya da guvenmemekle alakasi yok. Dovusen kisi yanindakini korumak degil o kisinin yaptigi ayip hareketi kendince cezalandiriyor.
    isin aslina geri doencek olursam guzel konuya deginmissin asena. Ben vezir olmaya talibim:D

  18.  
    helegubban

    Çarşamba, Eylül 26th, 2007:

    İnsan olmayan bu tipler bunlara tavırda yapsan lafta söylesen dövsende anlamaz en iyisi uğraşmadan yola devam etmek .Annen güzel olduğu kadar asil ve akıllı bir kadınmış sözüne kesinlikle katılıyorum .

  19.  
    asena75

    Çarşamba, Eylül 26th, 2007:

    hepinize tesekkürler

Eğer biri bana laf atarsa… başlıklı yazıya gelen yorumları takip et veya bu yazı hakkında bahsedenleri gör.

Yorum yap




Senin yorumundan sonraki yorumlar E-postana gelsin mi?


 
Ne çok severiz seni Wordpress