Millet, tuğra ve çocuk
krizantem yazmış
Millet olarak içimiz yandı şehitlere ama benim içimi kemiren bazı şeyler var. Adam millet, vatan deyip duvara “Bis Osmanlı torunuyuz” yazmış.
Dikkatinizi çekmek istiyorum ki, yanlış yazmadım aynen böyle “Bis” yazıyor duvarda. İnsanın kafa atası geliyor böyle insanlara. Ve tabii Osmanlı tuğralarının moda olmasından dem vurmak istiyorum.
Hemen hemen her boyunda kolye her çantanın amblemi, her vakfın logosunda vs. ve işin en trajik kısmı şu soruyla ortaya çıkıyor:
- Aa tuğran ne kadar hoş görünüyor. Hangi padişaha ait?
Adam içten içe “Vay salak, Osmanlı tuğrasına hangi padişaha ait diye sordu” diye gülüyor ve dalga geçiyor.
- Kardeş senin gibiler batırır bu ülkeyi. Daha tarihini, Osmanlıyı bilmiyosun. Cık cık…
soruyu soran adam şok içindedir. Neden? Çünkü karşısındakine hayretler içinde bakakalmasını sağlayan birçok sebep oluşmuştur.
Ya da bir minibüs camında Tuğra etiketi yapıştırmış şoför abimiz var anlatılası. Abimiz sarı bir Abdülhamit tuğrasını yapıştırmış cama. Buraya kadar her şey çok pürüzsüz görünüyor. Vatanına tarihine sahip çıkan bir abi diyoruz. Ya sonra? İşte sonrasında gerçekleşen diyalog:
- Anne bak şoför amca Spiderman yapıştırmış camına acaba izledi mi son bölümü?
- Olur mu oğlum o Spiderman değil, Osmanlı tuğrası.
- Anne sallama ya, basbaya Spiderman işte, bak örümcek ağlarına görmüyor musun?
- Oğlum, bak bu…
- “Dur bacım yorma kendini” der şoför abimiz ve devam eder “Bu spiderman değil”
- Bak dedim sana oğlum.
- Tuğra ne ablacım, bunun adı Abdülhamit
Ablacık daha bir şey diyemez. Deseni görmüş, beğenmiş ve adını sorunca Abdülhamit cevabını almış bu abiye denebilecek zaten bir şey yoktur.
Vel hasıl, adam gibi üzerinde taşıyan şehitlerimiz için yas tutanlarda görünce mutlu oluyorum. Otobüste gençlerin:
- “Bak sana Fatih’in tuğrasını aldım” demelerini seviyorum.
Mitinglerde şehitler için ağlanırken, millet kelimesini duymaktan onur duyuyorum. Millet, tuğra ve çocuk işte tüm sorun bu…
|
29 Ekim, Pazartesi , 2007







Pazartesi, Ekim 29th, 2007:
Yazin hakkinda yorum yapmak istemiyordum ama tugralari ve Osmanli tarihini bilmekle ya da Turkceyi dogru yazabilmekle vatan sevgisi arasinda kesin bir bag olduguna seni bu kadar inandiran seyin ne oldugunu merak ettim dogrusu. Yok hala Osmanli devleti yikilmamis olsaydi ve padisah rejiminde yasiyor olsaydik senin bu insanlara bilgiclik taslama modunda yazdigin yazi daha anlamli olacakti ama neyse…
Pazartesi, Ekim 29th, 2007:
semih tepkini begendim ama neden biz alper tunganin attilanin degil de osmanlinin torunuyuz onu da anlamis degilim. evet ceddini inkar etmek dogru olmaz ama neden illa da osmanli neden biz atatürk cocuklariyiz diye bagiramiyor ve sirf vatan sevgimizi ispat icin kuyumculari zengin ediyoruz.
Pazartesi, Ekim 29th, 2007:
”Eğitim şart’’sözünün doğruluğu bir kez daha ispatlanmış burada..
Pazartesi, Ekim 29th, 2007:
Aslinda yazarimizin kendi blogunda cok guzel yazilari var. Umarim bizi o edebi yazilarindan mahrum birakmaz. Burada da gormek isteriz…
http://aztoprak.blogcu.com/
Pazartesi, Ekim 29th, 2007:
Bence krizantem bilgiçlik falan taslamamış Semih..Gördüğü yanlışlardan bahsetmiş,eğitimsizliğe değinmiş.Azıcık da sinirlenmiş..
Konuyla uzaktan ilgili ama ben de bu ara Arapça ”Allah”yazılı kolyeleri askılı,açık saçık bluz giyip de takan bayanlardan rahatsızım.Çok moda olmuş,takan takana.Anlamını bilmeden mi takıyorlar acaba?
Salı, Ekim 30th, 2007:
semih nasil bi ilgi kuramadin anlamadim.resmen tarihimizi bilmiyoruz,dilimize sahip cikmiyoruz diyor.resmen vatan sevgisiyle ilgili seyler.cunku vatanina ancak bunlarla sahip cikabilirsin.
Salı, Ekim 30th, 2007:
Bir insan egitimli ve kariyer sahibiyse tarihini ve dilini iyi kullanamamaktan dolayi elestirilebilinir. Ama hemen vatani sevmiyor damgasi vurulmasi bence haksizlik. Biz egitim aldik ya da daha akilli davranip tarihimizi dilimizi iyi ogrendik diye baskasi az vatansever biz daha mi cok vatanseveriz? Siz ne dusunursunuz bilmem ama Vatan sevgisi, Allah peygamber sevgisi gibi seyler kiyaslanamayacak kimsenin biribiyle yarisamayacagi seyler bana gore. Tugralarin ne oldugunu mu bilmiyor, egitimli bir kisi olarak nazikce soylemeliyiz. Turkceyi yanlis mi kullaniyor, kibarca uyaralim. yoksa ben iyi biliyorum bu kisi bilmiyor o zaman ona kafa atmaliyim dusuncesi bize bir sey katmaz zannediyorum. Bilinclinin bilincsize, bilgilinin bilgisize, sahip olanin sahip olmayana suclamalarda bulunmasina, kizmasina ve hatta asiri tepki gistermesine hep tepkiliyim… bu yazidan bu koku geldigi icin burnuma belki tepkide olcuyu kacirmis olabilirim. Surcu lisan ettiysem affola…
Salı, Ekim 30th, 2007:
aslında kendi yazıma yorum yapmayacaktım. ama anlaşılmamak ne kadar can sıkıcıdır tahmin edersiniz. birincisi duvara o ibareyi ben yazmadım benim verdiğim bir hükümden bahseder gibi yorumlamışsınız(ki yazsaydım evet osmanlı torunuyum derdim). aynı zamanda birilerini suçlamaktan ziyade ses etmemeden dem vurmaktır orda bulunan amaç. sizin dediğiniz gibi bilginin bilgisize hükmetmesi kesinlikle yanlış. zaten tutup burda ben minibüste bulunan çocuğu kucağıma alarak tuğranın ne demek olduğunu anlattığımı söyleseydim başlı başına bir samimiyetsizlik olurdu. kimseyi yargılamıyorum. yargılara cevap verecek değilim(bilgiçlik taslamak gibi) biri bana bilgiçlik taslıyor dedi diye ben öyle olmam olamam(büyük konuşmamışımdır inş.:) velhasıl öyle bir niyetim olsaydı düzeltmelerimden dem vurduğum bir yazı olurdu. rahatsızsam birileri bilmeli diye düşündüm. iyi de ettim aslında… semih bey yazılarım için yorumlarınıza teşekkür ederim buarada vesselam…
Salı, Ekim 30th, 2007:
Aldigim tepkilerden (ozellikle nostaljik ogretmenden) anladigim kadariyla yaziyi bir tek ben yanlis anlamisim. Yaziyi tekrar tekrar okudugum halde yorumuma katiliyorum demek ki benim algimda bir bozukluk var. Ilk yazinizda bu sekilde baslangic yapmak istemezdim. Umarim sizi uzdugum icin bagislarsiniz.
Salı, Ekim 30th, 2007:
Burada bize yorum yapma ,kendi fikirlerimizi beyan etme gibi bir olanak sağlandığına göre ben de kendi fikrimi beyan ettim Semih.Dikkat edersen tepki sayılabilecek bir davranış sergilememiş,saygı çerçevesi dışına taşmamışım..
Şık olmamış diye beyanda bulundum.Bana göre krizantem kimseye”Vatanı sevmiyor”diye bir damga da vurmamış ayrıca.İyi oku göreceksin.Ama hepimiz birlik olup ”bilgiçlik taslamış”mı deseydik..
Şimdi burada biz şunu mu söyleyebiliriz.Yazıyı tekrar tekrar okudun ve aynı görüştesin.Biz yanlış anlamışız,bu mudur?
Bizi üzmedin ama biraz inat ediyorsun sanki :))
Salı, Ekim 30th, 2007:
Yok krizantem degil bir yorumda gecmis vatani sevmekle iliskilendirilmis ona soyledim. Tepki derken de saygi cercevesi disina cikan bir tepki kastetmedim. Cok uzatip da konuyu dagitmak istemiyorum. Konunun disindaki arkadaslari da mesgul etmek istemiyorum. Bundan sonra ozel olarak yazisalim. Rahatsizlik verdiysem ozur dilerim…
Salı, Ekim 30th, 2007:
Özür dilemene gerek yok inan Semihciğim.Konuştuk anlaştık,bitti..
Bu yazının altına da bu şekilde uzayan yorumlar kısmetmiş.Gayet medeni bir şekilde devam etti.Konu dışına da çıkılmadı zaten.eanlat’ın formatına uyduk sonuçta..
Olaylar biraz değişik gelişti,kimse konunun dışında değil ki zaten.Gelip okumaları,fikir beyan etmeleri güzellik katar.
Yeter ki birbirimize saygılı olalım bu şekilde :))
Çarşamba, Ekim 31st, 2007:
ay semih bu kadar özüre gerek yok. yetti gari, kalemini tuvalet duvarlarinda güclendiren bir garip vatan sevgisiyle dolup tastigi bir anda bir mesaj vermeye calismis ifade yanlis olsa da verdigi mesajin önemi acisindan dikkate deger, herkesi uyarmak ya da bilgilendirmek imkanimiz da yok.
düsünsene bir kere birisi fatih tugrasindan bahsediyor diye ortaya atilip bunun fatih tugrasi olmadigini anlatmaya calistigini. herkes bir sey ögrenmek yerine sana bana ukala damgasi vurur ve bir sey degismez. ayrica bu ifadeyi gecenlerde bir yazida daha gördüm ve arastirdim. IFADE DOGRU. tugra padisahin imzasi ve buna bagli olarak her padisah kendi imzasi olarak bir tugraya sahip. yazida abdülhamit tugrasindan bahsediliyordu.