Nerede o eski komşular

 Sinan yazmış

Nasıl da güzeldi o günler, komşularla beraber güzel vakitler… Ev alma komşu al. Komşu komşunun külüne muhtaçtır :)

Yaz geldiği zaman, en alttaki komşu üst katlara doğru kapıları tek tek çalardı. “Hadi terasa çıkalım, iki çift laf ederiz” derdi. Çoluk çocuk doluşurduk oraya, komşu kızları ise bunun en güzel yanı :)

Çekirdekler çıtlatılırdı. Kadınlar bütün mahallenin dedikodusunu yapardı. Erkekler ise ya maç muhabbeti ya da araba.

Yıllar geçtikçe hiçbir şeyin tadı tuzu kalmadı, eski komşuluklar yok artık. Herkes evine çekildi. Çocuklarda bilgisayar, erkekler de televizyon…

Varmak istediğim nokta ise; 4 sene önce taşındığımız bu mahalleye pek yabancılık çekmedim, arkadaş çevremi edindim. Geçenlerde sokakta gençlerle laflarken bir taksi duruyordu. Evin yaklaşık 50 mt ilerisinde, yan binadan bir kadın çıktı. Afedersiniz ama kadın fahişe imiş.

Hergün aynı saatte taksici kadını evinden alıyor, artık nereye götürüyor ise. Şimdi bu ahlaksızlıktan öte değil mi? Bu binada hiç mi insan yok bu kadına dur diyecek.

Hayır, bu kadının annesi yaşlı ve kızının ne iş yaptığını bilmiyor ve apartman sakinleri de kızın annesine yaptığı işi söylemekten utanıyor. 5 yaşındaki küçük bir çocuk görmüş bu kadını. Annesine sormuş “Bu abla ne iş yapıyor anne?”. Şimdi bu anne ne desin?

Yok yok, kalmadı o eski günler. Bütün yapı bozuldu. Aile yapısı da bozulduğu zaman, bak bakalım bu milletin haline.

22 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.77 22 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.77 22 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.77 22 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.77 22 kez oylanmis, 5 uzerinden 3.77 Loading ... Loading ...
Etiketler: , , , , ,


18 Mayıs, Cuma , 2007

Öneri: (Sponsor)

53 Yorum yapılmış

  1. +3
     
    anafikir

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    Böyle bir iş kolunun olduğunu herkes biliyor. Neye bozulduğunu anlamış değilim.

    Ayrıca böyle bir ihtiyaç da var. Sorun etrafınızdakilere böyle bir ihtiyacı var mı yok mu.

    Bu bir Türkiye gerçeği.

  2. +1
     
    Sinan

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    İhtiyaç var yada yok, bozulduğum nokta düzeni oturmuş bir mahallenin içinde böyle sapkınlıkların ortaya çıkması ve diğer insanlara kötü örnek olmaları…

  3. +1
     
    anafikir

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    O bir meslek şu an. Hatta gayet resmi bir meslek. Sapkınlık falan değil.

  4. +1
     
    Sinan

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    Yanlış anlaşılmaya neden oldu herhalde.Ben böyle bir mesleğin olmasından dolayı değil, mahalle aralarında belli bir toplumsal düzeyi olan yerlerde, insanların ahlakını bozabileceğinden dolayı, karşı çıkıyorum…

  5. +2
     
    anafikir

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    Peki o zaman bu insanları hayvanat bahçesi benzeri bir yere kapatsınlar. Hepsi orda yaşasın. Su ekmek de vermeyelim hatta.

  6.  
    Sinan

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    Sayın anafikir, ileride bir çocuğunuzun hatta bir kız çocuğunuz bu kadınla beraber muhabbet etmesine ve onun davranışlarını ve karakter özelliklerini örnek alması, sizin için ne anlam ifade ediyor ?

  7.  
    istisna

    Cuma, Mayıs 18th, 2007:

    Bu insanları hayvanat bahçesine kapatmak değil çözüm.Çözüm bu insanları düştüğü yolları temizlemek ve insanlara sahip çıkmak.Aklı selim bir insan düşünür, böyle bir resmi iş kolunu hangi bayan seçer.Bu bir iş değildir.Bir yoldur.İnsanları bu yoldan alıkoymak gerek.Ve Türkiye’yi böyle saçma gerçeklerden temizlemek gerekir.Arkadaşın yazını da çok güzel buldum tebrik ederim…

  8.  
    jaslin

    Perşembe, Temmuz 26th, 2007:

    Öyle bir durumda olmayı o kadın da istememiştir.Bizim onları dışlamamızla da çözülecek gibi değil. Bir de o kadınla konuşmak lazım. Acaba hangi şartlar onu bu hayata sürükledi. Karşıdan bakıp yargılamak çok kolay. Allah kimseyi o duruma düşürmesin. Onun için de kolay olduğunu sanmıyorum.

  9. +3
     
    asena75

    Cuma, Temmuz 27th, 2007:

    Kusura bakma ama bence hic bir cocuk bunu sormayi akil edemez.
    Ya anne bunu uydurmus ya da cocugun önünde arkasinda konusulup kafasi bulandirilmis.

    Ne yapsin üc kurusa ise girip patronun eylenceligi olucana, kendi göbegini kendi kesmis.
    Begenmeyen oradan gider. Üstelik taksi ile evinden ayrilip muhitin disinda yaptigi bir is icin neden ayiplaniyor anlamiyorum.

    Hasta annesine söylenmiyor diyorsun peki o hasta annenin bakimi icin gerekli para nereden gelecek onu söyleyebilecek misin?

    Hele bir de tahsili yoksa.

    Allah kimsenin düzenini bozmasin ama düzeni bozulanin yasamaya hakki yok mu?
    Acaba Fahise oldugu da dogru mu?

    Ifadenden anlasildigina göre kesin bilmiyorsun ve -misli -muslu kelimeler kullaniyorsun.

    Bence o yine sizin komsularin yakistirmasidir.

    Bir insani yargilamak cok kolay ama sizin yaptiginiz yargisiz infaz. hem de sucluya savunma hakki bile vermeden.

  10. +1
     
    mskalimero

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    komşulkla başladk fahşe sorunyla bitti.ne demk istedn anlamdmki.O çocukta “6.his” deki çockmymş? “bu kadn kim anne?”dese neyse de “bu kadn ne iş yapyr?”.ne zeka ama..
    O kadına nasl DUR diyecksnz onuda merak ettm.
    Neyse anladm gene çenem düşeck benm..
    İyiki yazmşsn fikr beyan edeck fırsatmz oldu bu konuda da..

  11. +1
     
    asena75

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    ben o cocugun annesi olsam sunu söylerdim.

    “Bilmem, kadini tanimiyorum bile, eger bir gün tanisirsak sorariz.”
    Bana kalirsa o kadinin bunu söylemesinde bir kac neden aranabilir.
    1.- Galiba o kadin dedikodu cevrelerinde Popularitesini kaybetmis simdi dedikodu kazaninin altina bir iki odun atarak ve de bu olaya cocugunu katarak olayin vehametini artirma derdinde.

    2.- Belki de güc yetiremedigi hovarda kocasinin bu kadina kaptiracagindan korkuyor.

    Ama burada benim sana sorum baska.

    Lafa gelince Din, Allah, Kuran, Kitap mangallarda kül birakmiyoruz.
    Ama Allahin insan eti yemekle bir tuttugu dedikoduyu yapmaktan da cekinmiyoruz.

    Allahtan korkuyu bir yana birak, kulundan da utanmiyor o dedikodu kazaninin bir subesini de buraya acmaya kalkiyoruz.
    ayip be! hic mi konu kalmadi?

    Bir tarafta bir kadin bogazina kadar battigi batakta hala bir seyleri kurtarmanin, yasama ve yasatma savasini veriyor.
    Öte yanda biz cok bilmis cocuguna cevap yetistiremeyen bir annenin derdine düsüyoruz.

  12. +2
     
    Sinan

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    @asena75, insan sarrafı olduğunu düşenerektenmi bunları söylüyorsun ?

    Şunları belirtmeliyimki bu kadın bu işten farklı birşeylerde yapabilirdi, o halde bütün kadınlar bu işi yapsın nede olsa kolay kazanç yolu.

    Ayrıca ben kadını yerden yerede vurmadım sadece yaşanan olayları buraya aktardım…

  13. -1
     
    asena75

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Bu kadin daha ilk konusmaya basladiginda ben hayat kadını olacam demis, okulda ögretmeni “büyüyünce ne olucaksin evladim” dedigi zaman hayat kadını olmanın meziyetleri üzerine kompozisyonlar yazmis, evlenmek yuva sahibi olmak coluga cocuga karisip o dedikodu cevrelerinde kariyer yapmak gibi kaygilari hic tasimamis, hic genc kiz olup sevdigi delikanli ile beraber olmanin hayallerini kurmamis.

    Vurun kahpeye öyle mi?

    Bana bunlari mi söylemek istiyorsun?

    Bu gün geneleve kocasi tarafindan satilan kadinlarin haberleri dolu gazetelerde. Kimbilir hangi kadın satıcısı onu bu yola düsürdü? ve insan bir kez düstü ise kalkmasi hic kolay degildir.

    Hadi kalkmayi denedi diyelim acaba onun yakasini birakacak mi senin hemcinslerin?
    Ayrica yattigi yerden para kazanmayi bu kadar kolay mi buluyorsun?

    Ben 14 yillik evliyim, kocamlada severek evlendim ama yeri ve zamani geliyor kocamin nazina katlanamiyorum bu kadin her erkegin nazina katlanmak zorunda. Bunu hic düsündün mü?

    Düsünmezsin tabii. Cünkü sen bu kadinin yerinde hic olmadin ve olamayacaksin, sen karsi tarafi temsil ediyorsun.

    Senin icin bu kadar kolaysa yattigi yerden para kazanmak, bir de sen dene istersen.

    Insan sarrafligina gelince degilim ama insanlara sevgi ile bakmayi ve anlayis göstermeyi deneyen biriyim.

    Bu satirlari okuyan diger insanlardan özür dilerim ama bu cevap gerekli diye düsündüm.

  14. Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Yazının başlığını görünce hakkaten sevinmiştim.o eski komşuluk muhabbetlerinin bahsi geçiyor diye ama okudukça bunun sırf müşteri çekme amaçlı yazılmış bi yazı olduğunu gördüm.Hakkaten hiçmi konu kalmadı.taksiyle evinden ayrılıp gittiği yeri bile bilmediğin kadına fahişeymiş diyosun.nerden biliyosun.yanındamıydın işini icra ederken?belkide mahalledeki aylak kadınların uydurması ki fahişeyse bile sapık olmadığına eminim.Ne sapıkllar aramızda yaşıyor da bizim haberimiz yok.Ayrıca bu kadın ne iş yapıyo diye soran çocuğada mağazada çalışıyormuş gibi basit bi cevap verilebilir.Kusura bakma dostum ama yazın bu siteye hiç yakışmamış.

  15. -4
     
     
    ExcalibuR

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Ayrıca bu yazı nasıl olmuşta 5 üzerinden 4 almış hayret.Editörlerimiz acaba dikkat ediyorlarmı bu üyelik mevzusuna.bazılarının kendi yazılarına puan vermek için bir çok kez üye olabileceği fikrim geldi ve hiç hoşlanmadım.Seviyesi kaçacaksa bu güzide yerin durmanın bir manasıda kalmaz.

  16.  
    mskalimero

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Üslup koruyorsa yazı, sansürüne hayır.

  17. +0
     
    mskalimero

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    excali bur dur..:))

  18. -2
     
     
    ExcalibuR

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    maskelimemo pardon mskalimero arkadaşım.nedir şimdi bu?

    arkadaşlar yorumlara bi bakınız ve cevap veriniz lütfen.
    excali bur dur..:) bu nedir şimdi.bi izahın varmı?Yerleşik düzen konulu yazının altınada yaptığın bi yatağın varmış gibi gerzekk bi espriyide hiç sevmedim.saz çalıyo muhabbeti falan.arızamısın birader sen?

  19. +0
     
    asena75

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    Benim de hic hoslanmadigim sey bu ve bunu sonuna kadar savunacagim.
    Bence burada dedikodu kazani kuruluyor ve odunu bizden bekleniyor. Bir kiymik bile verilmez böylesine

    Hem galiba haklisin excalibur, bir takim sorularla konu sürekli desiliyor ve yeni cevaplarla prim toplaniyor benden bu kadar ben düsündügümü söyledim ve tahrik ne büyük olursa olsun bir cevap daha yazmiyacagim.

  20. +3
     
    Sinan

    Çarşamba, Ağustos 1st, 2007:

    @ExcalibuR, bu senin kendi seçimin okumayabilirsin, ancak bu sitenin halka açık bir paylaşım merkezi olduğu kanaatindeyim.

  21. -3
     
     
    mskalimero

    Perşembe, Ağustos 2nd, 2007:

    EXCALİBUR arkadaşm,
    1:ben birader değlm
    2:beğenmedğn esprilere “kötü” dersn olr biter (GERZEK ESPRİ dedn, noldu boynmu uzadı kırıcı konşrk?)
    3:beğenmeyen yorumlarımı okumaz,
    skip yap güzelm…
    İstersen bende senn yorumlarına cevp vermeyeblrm bundn sonra..tamm.sen bilrsn..
    Açık denz white shark ımısn nesn, hırrrr:))

  22. -1
     
    reddark

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    Sadece ahlaksızlık!..Bukadar mı yani?
    Geçen gün bir yazı okudum yazıyı kısmen hatırlıyorum diyordu ki;
    Erkekler kadını mutlu edebilmek için “şöyle yapmalı,böyle yapmalı,sevmeli,saymalı vs.
    Kadın erkeği mutlu etmek için “soyunsa kafi” yazılmıştı.
    Bunu neden yazdım…
    “Anafikir” demişki neden rahatsız oldunki böyle bir iş kolu var…
    Evet maalesef var…Keşke hiç olmasa ama var…
    Bunu isteyen bizim vatandaşımız değil mi?Ayıplayan bizim vatandaşımız değil mi?
    Ben hayatta herşeyin bir döngüsel sistem iinde olduguna inanırım yani biyolajide “eko sistem” gibi.Eğer fahişe,ayıp,günah,tüh dediğimiz insanlar olmasa emin olunki tecavüzler artacaktır…
    Herkes istediğini yapmakta özgür bir ülkede yaşıyoruz…Toplumun sağlıgını ahlakını bozmadan…

  23. +1
     
    ocaliptus

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    walla bizim apartmanda 64 daire var ve hepside çok iyi insanlar şuan çıkıyım 15 araba ve istedigim kadar yani kendime fazlasıyla yetecek kadar para bulabilirim ama tabiki her taraf böle degil şanslıyım düzenin şartları malesef çeşitli yollara başvurtuyor buna hırsızlık gasp v.s dahildir…

  24. +1
     
    asena75

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    Reddark bu yönden hic bakmamistim ama haklisin bu kadinlar bir emniyet sübabi görevi yapiyor bir yerde, Cinsel acligin had safhada oldugu bu düzende bu kadinlar olmasa hanginizin karisi kizi ya da annesi emniyetli bir sekilde yola cikabilir?

    Allah onlara yardim etsin.

  25. +1
     
    reddark

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    Aslına bakılırsa durum hiç de bilinen gibi değildir.
    Biz dışardan insanlar olarak olaya bakıyoruz hani derler ya “empati” işte ondan bahsediyorum…
    Toplumu kişileri bir yana bırakıp bu işi yapan insanlar acaba bu işi sevdiği için mi yapıyor…Kesinlikle hayır…Açık konuşmak gerekirse hiç bir insan bukadar cinselliğe aç olamaz ve bu yüzden geriye kalan diğer ihtimal bu insanın toplum tarafından bu olaya itilmesi…
    Başka iş mi yok diyenler yokmu? var elbet…Başka iş de var…Örneğin; daha bu gün bir haber de kadrosu belediynin temizlik işlerinde kaba tabirle çöcülükte olan bir bayan 51 yaşında ve sokakta gençler olsun çevredeki insanlar ve aynı işi paylaştığı meslektaşları olsun bunlar tarafından tacize uğruyor ve yardım istiyor…
    Hal böyleyken iş sahaları da bayanlar için daralıyor…
    Bu dünyada toplumda ve hatta şehrimde kadın olmak çok zor…
    Kadınlarımızın önünde saygıyla eğiliyorum.

  26. +1
     
    helegubban

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    Sen bu kadının ne yaptığını biliyorsun sıfatı belli fahişe demişsin.Düzeni oturmuş bir mahallenin içinde bu işi fahişe sıfatında olmadan gizliden yapan bir çok kadın vardır .Sabah evinden işe diye veya alışverişe vs diye çıkıp akşam dönen bir kadının dışarda ne yaptığını bilemessin.Bu kadın komşuda olabilir komşunun kızıda vs olabilir.Alnında yazmıyor fahişe oldukları dimi.Söyle fahişeler için bir il ilçe mahalle köy vs varsa oraya taşınsın neden bu kadar kızıyorsunki.Fahişeliğe sürükleyende toplum ayıplayan aşağılayanda toplum.Kim isteyerek seçerki bu yolu.

  27. +0
     
    Sinan

    Pazar, Eylül 30th, 2007:

    haklısın helegubban, tdk dan bu kelime için yeni bir anlam ifade eden daha yumuşak bir kelime isteyelim ne dersin ? :)

  28. +2
     
    centaur

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    Hayat bazen istediğin gibi gitmiyor, ister istemez bir yaşam mücadelesi verirken kendini istemediğin yerlerde bulabiliyorsun…
    Sor o kadına “sen bu işi isteyerek mi yapıyorsun” diye ? Sonra sana anlattıklarını da burda yaz ayrı bir konu olarak, ondan sonra o konu altında toplumumuzu tartışalım… Çünkü kabul etmesende yaşadığımız toplum iki yüzlü… Seni itende bu toplum, tü ka ka diyende aynı toplum!..

  29. +2
     
    Sinan

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    evet centaur, tabikide toplum böyle. Ancak ben yazıyı yazarken sadece gözümle gördüklerimi yazdım, eğer onun açısından bakıp birde onun hayatını dinlediğimiz vakit elbette farklı konu ve yorumlar ortaya çıkacaktır…

  30. +1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    zaten bir kez o yola itilirse kadin bir daha belini dogrultamaz, camiden gelse herkes o yoldan geldigini düsünür, kadinlar onunla arkadaslik yapmaz cünkü kocalarini ogullarini kiskanirlar, onunla görünenin de o yolda oldugu düsüncesi de bunlardan biri.

    erkeklerse bir parmak bal alabilmenin cabasinda pesini birakmaz. bu kadin toplumda hep itilir kakilir ve bataktan cikmasina izin verilmedigi gibi bataga her gün daha bir gömülür. allah herkesin yolunu düze cikarsin cok zor bir durum.

  31. +3
     
    Cevval Portakal

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    ben bu hararetli tartışmadan nası eksik kalmışım. :)
    eğer eski komşular böyle bir durumda ellerinde meşalelerle sokağa dökülüp sokağımızda or..u istemiyoruz sit..sin gitsin burdan diyorsa. ben birbirine günaydın bile demeyen yeni komşuları çok seviyorum.
    savunmayı ele alalım. sakıncalı yanıda nedir? mahallede kötü örnek teşkil edermiş. o kadın çok mu memnun halinden mahallelinin karısını kızını etrafına toplayıp hepinize tavsiye ediyorum fahişe olun, hem zevkli eğlenceli iş parası da güzel, sigortanızı da öderler çatır çatır desin veya onu örnek alıp bu yola ısrarla başkoyacak bir kişi mevcutsa mahallede, ya ağır psikolojik sorunları vardır yada jenna jameson potansiyeline sahiptir. ikisinde de fahişenin suçu yok bence.
    mahallede bir fahişenin nefes alıyor oluşunu komşuların denyoluğuyla endekslemek nasıl bir saçmalıktır. insan o insan bir şekilde bir yerde yaşaması gerekli ne büyük talihsizliktirki sizin mahalleye denk gelmiş vah vah.

  32. -3
     
     
    Sinan

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    senin oraya gönderelim cevval, nede çok hoşuna gider :)

  33. -1
     
    konsolos35

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    atladığımız mesele bence arkadaşlar sistemdir. fuhuş Türkiye de ve dünya da bir sektör haline gelmiştir. bir nevi ticaret. ve bu ticaretin sermayesi kadındır.
    ihtiyaç meselesi aslında karışık bir durum. ihtiyaç gidermek için orada olmak zorunda değil hiç kimse. evlenebilir eğer ki haramı helali biliyor sa! evlenmek te zor günümüzde kolay mı diyenler nefislerini terbiye edebilir… çünkü bu ortamlar psikolojik bir hastalık yaratır insanda… ve bu ihtiyaç beş dakikalık değildir. orası çözümde değildir.
    ayrıca kadınlarında cinselliğe ihtiyacı vardır. neden onlar için erkeklerin sermaye olduğu bir ortam yok. sonuçta kadınlar yıllarca oluşmuş anane baskılar karşısında bu duygularını bastırmayı ve törpülemeyi becerebiliyorlar. bir erkekte bunu yapabilir.
    insanlarda da var bence biraz sorun.. erkek yapında ne ala.. kadın yapınca …
    gelelim saadete bence herkesin şapkıyı önüne koyup düşünmesi gerekir. bu sadece o kadının ve ya çocuğun annesinin sorunu değildir. toplumsal bir yaradır. ve çözümü bir kaç yıllık değildir. uzun zaman ve emek ister.
    zihniyet bulandığı sürece his dünyası insanı her türlü farklı noktaya ve farklı dünyaya itebilir… önemli olan beyinlerdeki fuhuşu bitirmektir diye düşünüyorum…
    bataklıktaki sinekleri ilaçlama ile yok edemezsiniz… bataklık varolduğu sürece sinek üremeye devam edecektir. sineği yok edebilmek için bataklığı kurutmak zorundasınızdır?

  34. -1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    konsolos yok mu saniyorsun.?
    nerde kaldi callboy denilen tipler. iste yattigi yerden para kazanan erkekler asil bunlar. her seyden önce süper klasse bir görüntüleri olur, bunlari sadece zengin kadinlar kiraladiklari icin cepleri para doludur iyi yer, iyi gezer, degerli hediyler alir, güzel arabalar sürer, nefis restaurantlarda, klasse tatil yerlerinde, otellerde, tiyatrolarda boy gösterirler.

    bunlar öyle genelev sokaginda, pantolonunu kravatla belinde tutan adama hizmet etmek zorunda degildir.

    gördünüz mü fark iste burada cikiyor. dünya erkekler dünyasi, nesesi yerinde olup, bir de üste para alir bu tip erkekler.

  35. -1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    sinan anlamadin galiba, kadinin sanssizligi sizin mahallede olmasi.

  36. -1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    sinan nasil oluyor da hala yazdigin seylerin arkasinda durabiliyorsun?

    ben senin baska yazilarini da okudum. aslinda aydin bir gencsin. neden bu konuda bu kadar israrci olabiliyorsun. insanlar hata yapar ama yorumlardan da anladigin gibi o kadini yeren ve seninle fikirbirligi yapan kimse yok.

    bir düsün bakalim bir sen haklisin ve bu kadar insan mi yaniliyor?

  37. -1
     
    konsolos35

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    biliyorum var olduğunu fakat ben genel bir durumdan bahsettim… genelev her yerde var fakat bahsettiğin erkek tiplerini her yerde bulamazsın. bunun önünü de kesemezsin. ne yaparsan yap var olacaktır gayri resmi şekilde…

  38. -1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    bunlar gayri resmi ve de vergisiz calistiklarindan kazan oldugu gibi cebe bir saglik muayenesi de hak getire.

    vesikali kadin sürekli doktora gidiyor ve vergi veriyor.

    adaletin bu mu dünya.

  39. +1
     
    linkinpark

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    asena75, ben bunu yazdım ve yorumlarım ile arkasında duruyorum ancak yukarıda dediğim gibi ben kadını yerin dibine sokmak gibi kötülemek gibi bir amacım yok sadece gözlerimle gördüklerimi yazdım. Birde onun ağzından dinlediğimiz zaman hikayeyi tabikide farklı bir hayat ve onun hakkında yorumlar yazılacaktır…

  40.  
    cilekbahcesi

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    yazı başlığıyla içeri öğle farklı ki.başlığı okuyunca bir anda yanlarından ayrıldığım komşularım geldi aklıma sevindim hoş güzel bir yazı okuyacağım için ama anlamadım bu fahişe muhabbetini.Ayrıca o cocuk acaba senmisin diye düşündüm.Çocuk dediğin böyle bir soruyu nasıl sordu?Diyorsun ki bu mahallede bu kadının işi ne belki de kadın bu işi yaparken kendi durumunda bulunan bir çok insanın yaşadığı bir yerde otursaydı dışarıdaki tüm insanlar bunu küçümseyici tavırlarıyla annesini raharsızlık verecekti.Belliki bu işi yapmaktan dolayı o da utanç duyuyor ki bunu annesine belli etmeden ve iyi bir mahallede oturarak bunu kendince örtmeye çalışıyor.Belki de içinde kendini bu şekilde teselli edip bir parça olsun mutluluk duymaya ve hayata bir yerden tutunmaya çalışıyordur.Biz hep böyleyiz zaten hemen insanların en zayıf yerlerinden vurup hayatın attığı tekmeden sonra birtanede biz vururuz ki yaşamaya hakkı olmasın.Aynen Vurun Kahbeye!!! Dimi?

  41. -1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    yargisiz infaz. üzüldüm garibe.

  42.  
    cilekbahcesi

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    ha bir de bu kadının en azından yaptığı işin bir sıfatı var hatta artık bir meslek olmuş ama bir d de evli,çocuğu var güya mutlu da bir yuvası var ama bakmışsın kocasının arkadaşıyla beraber.Asıl alaşağı edilmesi gereken bu tipler bence.Karaktersizlik,midesizlik budur aslında.

  43. -1
     
    asena75

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    ve o callboylar bir gün geriye baktiginda hovardaligi ile övünür. ama kadinlar hem kendini suclar, hem mazilerini saklar, anladin mi farki?

    bu ikisinin yaptigi isi duyanlarda delikanli cocukmus yapmis der, ötekini duydugunda hem icinden bir de ben kismetlensem diye gecirir, hem de tüüü kaka allah kahretsin filan der.

  44.  
    Sinan

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    edit: yukarıda ” linkinpark ” adlı yorum” Sinan ” tarafından yazılmıştır. (Arkadaşımın pcden girince login olmayı unuttum…)

  45. +1
     
    Sinan

    Pazartesi, Ekim 1st, 2007:

    Şuanda çok garip tepkilere maruz kaldım :) Ancak karışan bir durum daha var ben hiçbir zaman bu kadını yerden yere vuracak birşey demedim. Sadece yazarken kendi gördüklerimi yazdım, görünen bu tabikide kadını bu tür durumlara iticek birçok neden olabilir, bu batağa sokanda bizleriz çıkartanda ama hiçbir zaman demedimki bu kadın hep bu batakda olsun.

    çilekbahçesi, çok gereksiz bir laf kullanmıssın nedenini yine üstteki paragrafta belirttim. Vurun kahpeyede ne demek ? Emrah’ın 80′li yılların filmlerinde değiliz 21.yy’da yaşıyoruz…

  46. +0
     
    Cevval Portakal

    Salı, Ekim 2nd, 2007:

    ördüklerin: bir mahallede yaşayan bir fahişe, durumdan habersiz annesi ve olayıın dedikodusunu çeviren mahalleli.
    yazdıkların : bu durumun nasıl bir terbiyesizlik olduğu, hasret duyulan, eski duyarlı komşuların fahişeye dur diyecekleri(nasıl olacaksa) yeni komşuların böyle bir terbiyesizliğe seyirci kalacak kadar denyo oluşu.
    budur.
    .

  47. -2
     
     
    asena75

    Salı, Ekim 2nd, 2007:

    sinan konustukca batiyorsun en iyisi konusma.

    21. yy da bu konu hala dile gelebiliyorsa o zaman orada bir ates yaniyor demektir.

    ve sen bu atesi körükleyenlerin yaninda yer aliyorsun.

  48.  
    Sinan

    Salı, Ekim 2nd, 2007:

    Burası Almanya değil asena75, bunu bil birkere, istanbuldayız ve mahalle kavramının en iyi olduğu yerlerde buda not olsun.

    Ve hala gülüyorum sizlere yanlış anlaşılmalar için, burda amaç nedir paylaşmak değil mi ? ben paylaştım buyrun yorumlara iyi yada kötü doğru yada yanlış neden burada yazar eleştiriliyor ? gördüklerimiz suçmu görülenleri yazmak ?

    Ben bu yazıyı kendimi haklı çıkarmak için yada bilmem ne için değil durumu anlatmak için söyledim ve hala diyorumki GÖRDÜKLERİMİ YAZDIM sizde duruma göre yazara değil yazılandaki insan hakkında yorum yaparsınız burda konu o çünkü benim anlatmam değil.

    Karaköydeki ofisim olsaydı emin olun orayıda anlatırdım benim dikkatimi çeken ne varsa arınmamız, doğruları bulmamız hakkında ne varsa.

    Konuştukça batıcak birşey yok asena75, bana görede siz baydınız yorumlarla konuyu.Eğer bundan sonra atıcak olursanız bir mesaj özel mesaj ile yollarsanız sevinirim. Konu dışına çıkıcak çünkü…

  49.  
    Sinan

    Salı, Ekim 2nd, 2007:

    Ayrıca yazmayı unuttum. Her boşanan kadın fahişelik yapsaydı işimiz vardı. Eli ayağı sağlam, 60 yaşındaki teyze merdiven silebilecek kadar gücü varsa bu kadının bu işten başka herşeyi yapması mümkündür.

    Daha önceden yan binada ( arkadaşım binasında) bu tip bir kadın ev kiralamış ve1 hafta bile barınamdan geri gitmişti. Aile ortamı var burada kusura bakmayın ne Almanya nede Etiler burası giren çıkan herkes tarafından görülür. Sosyal yapının bozulmadığı biryer, Aile ?

    Kapasite meselesi artık kusura bakmayın yanlış anlaşılmadan ötürü. Artık neresini anlatıyım anlamadım anlaşılmayan birşey kaldı mı ?

  50. -1
     
    asena75

    Salı, Ekim 2nd, 2007:

    “4 sene önce taşındığımız bu mahalleye pek yabancılık çekmedim, arkadaş çevremi edindim. Geçenlerde sokakta gençlerle laflarken bir taksi duruyordu. Evin yaklaşık 50 mt ilerisinde, yan binadan bir kadın çıktı. Afedersiniz ama kadın fahişe imiş.

    Hergün aynı saatte taksici kadını evinden alıyor, artık nereye götürüyor ise. Şimdi bu ahlaksızlıktan öte değil mi? Bu binada hiç mi insan yok bu kadına dur diyecek.”

    yukardaki satirlar senin yazmis oldugun bir kac tane suclamadan biri.

    Ayrica konunun almanya ile ilgisi nedir onu anlamadim.

    bence siz biraz su kafanizi degistirseniz. ben kadini suclamadim diyorsun buyur iste yukarida direk bir suclama hemde birinci elden ve senin kaleminden.

    Kusura bakma ama sizin mahalleye galiba bu günün sartlari hic ugramamis. Engizisyonu kurmussunuz, herkesi yargiliyorsunuz.

    Cadilari yakip, isinize gelmeyeni zindanda unutuyorsunuz.

  51.  
    Cevval Portakal

    Perşembe, Ekim 4th, 2007:

    sinancığım şimdi sen bize elizabeth’in hikayesini yazmış olsaydın. bizde sana çkıp niye tecavüz ettirdin elizabeth’e ayıp değil mi, kınıyoruz seni deseydik. sen de bize hakkıyla hastamısınız kardeşim biz burda edebiyat parçalıyoruz siz elizabeth’in uçkurunun derdine düşmüşsünüz diyebilirdin. ancak yukarıdaki kısmen bir fikir yazısı ve yazanda sen olduğuna göre senin fikrinin yazısı, böyle bir durumda bizim virgülü yanlış yere koymuşsun, şahane cümle kurmuşsun hastası olduk vb… şeklinde yorum yapmamız saçma olmaz mı. doğal olarak biz bu fikir yazısında beğendiğimiz veya beğenmediğimiz fikir üzerine yorum yapıyoruz. tartışırız kendi çapımızda bir sonuca ulaşırız, farklı boyutlardan eğiliriz konuya hepberaber ufkumuzu genişletiriz olayımız budur.
    ayriyetten yukarıda belirttiğim gibi eğer sadece gördüklerini yazsaydın(ördüklerini değil :) üzerine yorum getirmezdin, sadece gördüklerin yazılı kalırdı farkı tekrar açıklıyorum, madde madde yazınca anlaşılmamış herhalde.
    şaka maka şahane tartışıyorz hee bide eşcinsel geyiği dönüyo diğer tarafta köpükler saçıyorum ağzımdan.

  52. +0
     
    asena75

    Perşembe, Ekim 4th, 2007:

    cevval otur sana benden 500 hem de yüz üzerinden 500.

  53. +1
     
    tuğçenur

    Pazartesi, Mayıs 5th, 2008:

    bence eslide kalanlar mazi oldu ileriye bakmak lazım dimi arkadaşlar

Nerede o eski komşular başlıklı yazıya gelen yorumları takip et veya bu yazı hakkında bahsedenleri gör.

Yorum yap




Senin yorumundan sonraki yorumlar E-postana gelsin mi?


 
Ne çok severiz seni Wordpress